PS. Jos noissa oppaissa on parannettavaa niin siitä voi ihan vapaasti ilmoitella vaikka täällä foorumilla (noita voi myös itse muokata jos haluaa, kun ne ovat Wikissä). Rakentava palaute on aina tervetullutta ja luulenpa, että ainakin tuossa jälkimmäisessä oppaassa on parantamisen ja selkeyttämisen varaa (itsehän minä sen kirjoitinkin alunperin).
Tomppeli on tehnyt ansiokasta työtä kirjoittaessaan hyvät ohjeet. Kiitos siitä. Olen itsekin Wikipedian rekisteröity kirjoittaja, mutta toisella aihealueella ja tämän aiheen jätän teille asioista tavallisesti perillä oleville. Seuraavaa voisin kainosti ehdottaa kun oikein lupa on annettu.
Kun on nähty, että ohjeiden luetun ymmärtämisessä on vaihtelua, olisi ehkä hyvä yhdistää nämä kaksi ohjeen haaraa - asentaminen windowsin rinnalle ja asentaminen yleensä. Ne ovat niin kiinteästi yhteen kuuluvia asioita, että sekaannuksia näkyy syntyvän. Tosi olisi reilua tehdä siitä selvä ehdotus, kuinka nen yhdistetään, mutta en nyt saa lyhyesti sanotuksi, ja jos totta puhun, niin vähän olen epävarma muutamasta kohdasta.
Myöskin kannattaisi johdannossa osioinnista kertoessa mainita, että automaattiset asennusohjelman tekemät osiointiratkaisut eivät ehkä ole käyttäjälle ja laitteistolle levytilan käytöltään parhaiten käyttökelpoisia ratkaisuja, mutta vain opettelemalla käsin osioinnin perusteellisesti voi tehdä itselle sopivan osoinnin, kuten säätää / tiedostojärjestelmälle (juurihakemistolle) sopivan tilan,jotta siihen jää kasvunvaraa lisättäville ohjelmille ja päivityksille, ja /home (käyttäjien kotikansioille) tarkoituksenmukaisen tilan, jotta levy tule tehokkaasti kokonaan käyttöön.
Edistyneemmät käyttäjät osaavat varmaankin käyttää järkeään osioinnissa, eikä se ole vaikeaa, kun sen esin opettelee.
Kaikille meille järjenkäytön harjoittelu tekeisi varmaan asioita helpommaksi, mutta tämän virkkeen voisi ehkä poistaa.