Kirjoittaja Aihe: Evolution ei tykkää imapista  (Luettu 2981 kertaa)

vkkk

• Käyttäjä
    • Profiili
Evolution ei tykkää imapista
« : 14.11.06 - klo:19.55 »
Moi
Minulla on mbnetin sähköpostiosoite (etunimi.sukunimi@mbnet.fi) jonka pitäisi tukea imapia. Kuitenkaan en ole saanut sitä toimimaan Evolutionin kanssa.
Imap palvelin pitäisi olla oikein (näkee tuolta http://www.mbnet.fi/mbinternet/ohjeet/imap/) ja käyttäjätunnukseksi näkyy hyväksyvän. Ongelmaa hämärtää entisestään se, että en saa mitään virhe-ilmoitusta, mutta kun yritän hakea posteja ei mitään tule vaikka "saapuneissa" tavaraa olisikin (näen webmailin kautta).
Pop protokollalla homma toimii täysin normaalisti.

Onko jollain muulla ollut samantapaisia ongelmia mikrobitin (tai jonkun muun) sähköpostin kanssa imap-protokollalla?
Entä ratkaisu ideoita?
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.

vkkk

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Evolution ei tykkää imapista
« Vastaus #1 : 14.11.06 - klo:20.14 »
Sain homman pelittämään thunderbirdillä, eli ongelma todella vain Evolutionissa.
Ottaisin kuitenkin mielelläni neuvoja vastaan koska evolution on niin tiukasti integroitu järjestelmään että mieluiten sitä käyttäisin.
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 14.11.06 - klo:21.13 »
valitettavasti minulla ei ole vastausta ongelmaa, mutta voin todeta, että minullakin on ollut jotain kummallisuuksia evolutionin ja imap-laatikkojen kanssa.

yliopiston tarjoaman imap-laatikko toimii moitteetta ja vieläpä varsin nopeasti, mutta kapsilta ostamani laatikko ei. kapsin laatikkoon saa kyllä yhteyden ja sieltä pystyy lukemaan viestejä, mutta jossain välissä yhteysä kadotetaan eikä posteja pysty enää lukemaan. olisihan tuokin mukava selvittää, mutta toistaiseksi olen pärjäilly yhdellä laatikolla.

Janne

Erkki Vahtokari

• Käyttäjä
  • Erkki
    • Profiili
« Vastaus #3 : 14.11.06 - klo:22.02 »
Myös Elisan Kolumbus-postipalvelimen kanssa on samoja ongelmia. Toimimattomuus ilmestyi kun vaihdyin Dapperista Edgyyn, jossa Evolution on 2.8.1

muusikko

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 17.11.06 - klo:22.56 »
minulla ei myöskään mbnet toiminut imapilla. pop toimi.

edit: evolution osaa kyllä lukea imap-palvelinta. kun valitsee valikosta kansio-tilatut kansiot, kaikki postipalvelimelle luodut kansiot näkyvät oikein. jostain syystä viestejä ei vain näy.
« Viimeksi muokattu: 17.11.06 - klo:23.30 kirjoittanut muusikko »

Riku

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 17.11.06 - klo:23.46 »
Mulla toimii mbnet imapilla moitteetta.

Käytössä Dapper ja Evolution 2.6.1 eli ilmeisesti syynä on uudempi Evolution.

Zyx

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Re: Evolution ei tykkää imapista
« Vastaus #6 : 27.10.09 - klo:21.53 »
Myös Elisan Kolumbus-postipalvelimen kanssa on samoja ongelmia. Toimimattomuus ilmestyi kun vaihdyin Dapperista Edgyyn, jossa Evolution on 2.8.1

En saa asennettua Evolutionia. Sain Elisalta IMAP-salasanan, mutta kone vänyää salasanaa vaikka miten vääntäisi. Webmail on surkea käyttää, Evolution ei toimi läppärissä. Vanha pöytäkone voipi olla vainaa minä hetkenä hyvänsä.

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Evolution ei tykkää imapista
« Vastaus #7 : 27.10.09 - klo:23.08 »
Aika vanhan keskustelun herättelit, mutta jos Evolution ei vain toimi niin kokeile ihmeessä jotain toista ohjelmaa, kuten Thunderbirdiä.

Zyx

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Evolution ei tykkää imapista
« Vastaus #8 : 28.10.09 - klo:21.28 »
Kiitso kuitenkin vanhaan vastaamisesta!