Kirjoittaja Aihe: DVD:n katsominen suoraan .iso tiedostosta  (Luettu 5033 kertaa)

ilpo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
DVD:n katsominen suoraan .iso tiedostosta
« : 22.04.06 - klo:09.20 »
Hei.

Minulla on koneessani dvd/cd-rw -combo asema, jolla pystyn lukemaan dvd-levyjä. Hiljattain erään tapaturman seurauksena asemani on kuitenkin lakannut toimimasta kelvollisella tavalla. DVD-levyjä katsoessa, teki sen sitten millä ohjelmalla tahansa, leffan kuva nykii todella ärsyttävästi.

Olen yrittänyt ratkaista ongelmani kääntämällä DVD:n .iso-tiedostoksi kiintolevylle. En vain nyt mountattuani tuon tiedoston tiedä, miten onnistuisin saamaan sen toimimaan jossain noista DVD:n katseluohjelmassa.

Onko vinkkejä?

juhnuu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
    • erankavijat.net
Re: DVD:n katsominen suoraan .iso tiedostosta
« Vastaus #1 : 22.04.06 - klo:11.34 »
Mulla ainakin Totem ja MPlayer tajuaa avata .ISO tiedostot suoraan. Onko kodekit asennettuna?

https://wiki.ubuntu.com/RestrictedFormats#head-cd84b8e23927ccdb4bb55ffd3074687abec0cf3b

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Re: DVD:n katsominen suoraan .iso tiedostosta
« Vastaus #2 : 22.04.06 - klo:18.36 »
Hei.

Minulla on koneessani dvd/cd-rw -combo asema, jolla pystyn lukemaan dvd-levyjä. Hiljattain erään tapaturman seurauksena asemani on kuitenkin lakannut toimimasta kelvollisella tavalla. DVD-levyjä katsoessa, teki sen sitten millä ohjelmalla tahansa, leffan kuva nykii todella ärsyttävästi.


Onko dma päällä? hdparm /dev/hdX(X = a, b, c tai d jos on ide cdrom tai sitten sda jos on ulkoinen) esim itselläni se on hdc:
Koodia: [Valitse]
tuke@tuke:~$ hdparm /dev/hdc

/dev/hdc:
 IO_support   =  1 (32-bit)
 unmaskirq    =  1 (on)
 using_dma    =  1 (on)
 keepsettings =  0 (off)
 readonly     =  0 (off)
 readahead    = 256 (on)
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: DVD:n katsominen suoraan .iso tiedostosta
« Vastaus #3 : 15.08.09 - klo:01.48 »
Nostan vanhaa ketjua, kun otsikko sopii niin hyvin...

Mulla on läppäri, jossa ei ole cd-asemaa. Haluan siihen matkaseuraksi erään sarjan jaksoja dvd-levyiltä. Pöytäkoneella olen kopioinut levyjä iso-kuviksi ja etsin ohjelmaa, joka näyttäisi ne oikein.

SMplayer ja Mplayer toistavat kyllä ja osaavat tekstityksenkin, mutta dvd-valikko jää näkymättä  :(

Tietääkös joku ohjelmaa, jolla sen valikon saisi näkyviin ja käyttöön? Joka levyllä kun on neljä jaksoa niin tahtoisin valita haluamani jakson ko. valikosta.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: DVD:n katsominen suoraan .iso tiedostosta
« Vastaus #4 : 15.08.09 - klo:02.24 »
Kaffeine?

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: DVD:n katsominen suoraan .iso tiedostosta
« Vastaus #5 : 15.08.09 - klo:02.36 »
Ei pelannut ts. ei avaa isoa. Laitan sen päätteeseen jättämät virheet tänne huomenna...

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: DVD:n katsominen suoraan .iso tiedostosta
« Vastaus #6 : 15.08.09 - klo:02.39 »
Oletko mountannut ISOn tiedoston jonnekin?

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5731
    • Profiili
Vs: DVD:n katsominen suoraan .iso tiedostosta
« Vastaus #7 : 15.08.09 - klo:03.36 »
Eikös tuo onnistu ihan VLC:llä? Vai oliko tuo nyt sittenkin winukan GOM Playerissä?

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: DVD:n katsominen suoraan .iso tiedostosta
« Vastaus #8 : 15.08.09 - klo:09.11 »
En ole mountannut, kun kerran ilmankin pärjää ;)


Kokeilin VLC:tä uudelleen ja nyt se toimii. Eilenkin sitä kokeilin, mutta ei toiminut. Laitetaan kellonajan piikkiin.


Kaffeine ei osaa nyt päivänvalossakaan, tällaisen antaa päätteeseen muun rimpsun loppuun:

Koodia: [Valitse]
demux_wavpack: (open_wv_file:127) open_wv_file: non-seekable inputs aren't supported yet.
/bin/sh: kdialog: not found

Mutta ongelma ratkaistu, VLC on kelpo ohjelma eikä edellytä ison mounttausta vaan osaa toistaa sitä suoraan.