Kirjoittaja Aihe: Webee 3G USB Modemin asennus ja käyttö Ubuntu 9.04  (Luettu 2758 kertaa)

hörökorva

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
En löytänyt aikaisemmista ketjuista sellaista ohjetta jolla olisin saanut tämän toimimaan.

Onko kellään aikaisemmin onnistunut asentaa/käyttää mainittua mokkulaa Ubuntussa, minä en ole löytänyt ratkaisua.
Winukan puolella asennus tapahtui niin että tikku laitetaan usb-porttiin ja piti klikata jokin exe-tiedosto tms. ja käyttöön otto tapahtuu työpöydän kuvakkeen kautta.
Tässä ilmestyy levykkeen kuva ja teksti "Modem" työpöydälle mutta sen kautta en saa/osaa asentaa/yhdistää. Verkkoyhteyden asetuksiin olen kokeillut laittaa monenlaisia tietoja eri neuvojen mukaan mutta mikään ei muodosta yhteyttä nettiin.

Onko tuo mokkula sellainen että se ei ole tuettu Ubuntussa vai johtuuko siitä että en vain osaa, mikä aika todennäköistä etenkin kun tämä Linux puoli vielä opettelussa?
Jos tietokone kuatuu, nosta se ylös..
Vastasen varalle oes hyvä hommata asiallinen atk-tuki, siihen kääp parrunpätkähii.

khaosaming

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 348
    • Profiili
Vs: Webee 3G USB Modemin asennus ja käyttö Ubuntu 9.04
« Vastaus #1 : 20.06.09 - klo:17.01 »
Onko kellään aikaisemmin onnistunut asentaa/käyttää mainittua mokkulaa Ubuntussa, minä en ole löytänyt ratkaisua.
Onko tuo mokkula sellainen että se ei ole tuettu Ubuntussa vai johtuuko siitä että en vain osaa, mikä aika todennäköistä etenkin kun tämä Linux puoli vielä opettelussa?
-------------------
Aiheesta on jo ketju: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=27076.0.

hörökorva

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Webee 3G USB Modemin asennus ja käyttö Ubuntu 9.04
« Vastaus #2 : 20.06.09 - klo:17.39 »
]
-------------------
Aiheesta on jo ketju: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=27076.0.
Kappas vain, niin onkin... :o En vain löytänyt tuota haku-toiminnalla.
Kokeilempa tavata.... 8) tuota ketjua ja palaan asiaan mikäli tarvetta.
Jos tietokone kuatuu, nosta se ylös..
Vastasen varalle oes hyvä hommata asiallinen atk-tuki, siihen kääp parrunpätkähii.