Kirjoittaja Aihe: Server asennus muultakuin CD:ltä  (Luettu 1772 kertaa)

CoOoD3R

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Server asennus muultakuin CD:ltä
« : 23.05.09 - klo:18.26 »
Hei,

Pöytäkoneelle voisin jonkin näköisen serverin köhätä, mutta pari ongelmaa on.
-CD:ltä käynnistys on poissa käytöstä, en varma mutta luulen niin koska ei käynnisty CD:lle.
-BIOS on lukittu salasanalla jota ei kukaan tiedä. (joku ehk tietää  :) )

Eli onko Ubuntu Server mahdollista asentaa USB tikulta (4Gb)?
Vai onko jotain muita keinoja?
Minulla on 10x 1.44MB Korppuja kaapin pohjalla, jos niistä on jotain hyötyä  :D

Jonkin näköistä helppii kaipaisin.

veekoo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 443
    • Profiili
Vs: Server asennus muultakuin CD:ltä
« Vastaus #1 : 23.05.09 - klo:19.32 »
Google: "reset bios password"

Parempi käyttää aikaa tuohon, kuin yrittää sovittaa jotain järkevää Linux-jakelupakettia korpuille.

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Server asennus muultakuin CD:ltä
« Vastaus #2 : 24.05.09 - klo:10.57 »
Ja onhan se serveriasennus mahdollista tehdä myös muistitikulta, mutta tosiaan miksi olet asentamassa serveriä koneelle, jonka BIOS salasanaa et edes tiedä...se on melko huolestuttavaa :P Ja google luultavasti kertoo ottamaan emolevyn patterin pois tai sitten muita taikoja BIOSin nollaamiseksi...

CoOoD3R

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Server asennus muultakuin CD:ltä
« Vastaus #3 : 24.05.09 - klo:12.03 »
Pöytäkone on minun oma jos te sitä epäilette, sain joskus jokunen vuosi sitten.
Antaja suojasi BIOS:sin ettei se mensi sekaisin minun takiani kun en koneista sillon viellä paljoa tajunnut.
Nykyään en käytä koko konetta joten servuksi joutaisi.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Server asennus muultakuin CD:ltä
« Vastaus #4 : 24.05.09 - klo:12.09 »
Emolevyn manuaalista tuon resetointitieto ainakin löytyisi. Jos kysessä on merkkikone tieto on vaikeampi kaivaa  ;D silloin patterin irroitus lienee ainoa mahdollisestitoimiva kikka.
Emolevyllä saattaa olla kolmepiikkinen rima asiaankuluvin tekstein, jossa oikosulkupala yhdistää toisen reunimmaisen ja keskimmäisen piikin. Nollaus tapahtuu emolevy täysin virrattomana kytkemällä kyseisellä oikosulkupalalla toisen reunan piikki keskimmäiseen vähäksi aikaa. Sitten oikosulkupala takaisin alkuperäiselle paikalleen.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS