Kirjoittaja Aihe: Mikä näyttöohjain?  (Luettu 2954 kertaa)

bonus13

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Mikä näyttöohjain?
« : 22.05.09 - klo:10.40 »
Minulla on seuraavat uudet osat odottamassa Ubuntu 9.04.

- Asus S775 VGA DDR-2 LAN8- CN

- Intel Celeron E1500 2,2 GHz/FSB 800/512

- Seagate Barracuda 7200 160Gt sata

- Buffalo 2 GB DDR-2 800 MHz

- Samsung DVD +/- RW sata

Näyttöohjain uupuisi, mutta mikä noista kymmenistä halvemmista (alle 100,00 euroa) kannattaisi ostaa ???  Kiitos

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Mikä näyttöohjain?
« Vastaus #1 : 22.05.09 - klo:10.44 »
Mihin tarkoitukseen käyttö on?
ATIn kortit on ihan hyvä vaihtoehto tulevaisuutta ajatellen, kun niiden ajureihin saa korjauksia helpommin kuin nvidian vastaaviin.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

bonus13

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Mikä näyttöohjain?
« Vastaus #2 : 22.05.09 - klo:11.02 »
Mihin tarkoitukseen käyttö on?
ATIn kortit on ihan hyvä vaihtoehto tulevaisuutta ajatellen, kun niiden ajureihin saa korjauksia helpommin kuin nvidian vastaaviin.

Tekstinkäsittely, surffaus, valokuvien käsittely. Tuossa oikeastaan käyttötarkoitus, mutta minua kiinnostaisi hienot työpöydät joita Ubuntuunkin kuulema saa. Eli mikä on ohjain millä tumpelo tuossa onnistuu?

Nimimerkillä. Vista ottaa pattiin >:(

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Mikä näyttöohjain?
« Vastaus #3 : 22.05.09 - klo:11.22 »
Mihin tarkoitukseen käyttö on?
ATIn kortit on ihan hyvä vaihtoehto tulevaisuutta ajatellen, kun niiden ajureihin saa korjauksia helpommin kuin nvidian vastaaviin.

Tulevaisuutta ajatellen ehkä.. tai kuka tietää. Itse en nimittäin Atia hommaisi linux-koneeseen tällä hetkellä..

Nvidian suljettu ajuri toimii niin kuin pitää ja saa viel rautapurkuakin mediatoistolle.

haukkis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Vs: Mikä näyttöohjain?
« Vastaus #4 : 22.05.09 - klo:11.58 »

- Asus S775 VGA DDR-2 LAN8- CN


Tuon perusteella emossa on integroitu näyttis.Eikös siinä potku riittäisi mainittuun käyttöön.
Arch ja monia muita.

vma79

  • Vieras
Vs: Mikä näyttöohjain?
« Vastaus #5 : 22.05.09 - klo:13.40 »
Täältä ääni myös Nvidian näyttikselle, voipi vaikka katsoa HD tavaraa kun GPU hoitaa purkamisen.

bonus13

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Mikä näyttöohjain?
« Vastaus #6 : 22.05.09 - klo:15.06 »

- Asus S775 VGA DDR-2 LAN8- CN


Tuon perusteella emossa on integroitu näyttis.Eikös siinä potku riittäisi mainittuun käyttöön.

Minä en tiedä riittäisikö ja siksi tässä kyselen. Haluaisin testailla niitä työpöytiä joita niihin saa. Unohtui mainita ettei minulla ole virtalähdettä vielä, joten näyttöohjaimen toisin samalla. Verkkokauppojen sivuja tutkailin ja tämä olisi hinnaltaan sopiva Asus GE Force 9400  512 MB. Miten olisi tuo vaihtoehto?

Hertsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 581
    • Profiili
Vs: Mikä näyttöohjain?
« Vastaus #7 : 22.05.09 - klo:20.44 »
Verkkokaupassa on ATI Radeon HD 256mb hintaan 30 €
Yksi tuolla alakerrassa käytössä ja kaikki pyörii oikein hienosti!

vma79

  • Vieras
Vs: Mikä näyttöohjain?
« Vastaus #8 : 23.05.09 - klo:10.04 »
Edelleen ääni Nvidialle paremman ajurin takia. ATI ei taida osata HD tavaran purkua näyttiksellä. Itse en koske ATI:iin aiempien kokemusten valossa. Ja kun lukee ubunfuforums.org:ia niin ei näytä tilanne kauheasti parantuneen. Nvidia 9400 ihan OK valinta. Tosin kannattaa varmistaa, että tukee Pure Videota. Mielestäni kaikki 9xxx sarjalaiset kyllä tukevat.

bonus13

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Mikä näyttöohjain?
« Vastaus #9 : 23.05.09 - klo:21.34 »
Edelleen ääni Nvidialle paremman ajurin takia. ATI ei taida osata HD tavaran purkua näyttiksellä. Itse en koske ATI:iin aiempien kokemusten valossa. Ja kun lukee ubunfuforums.org:ia niin ei näytä tilanne kauheasti parantuneen. Nvidia 9400 ihan OK valinta. Tosin kannattaa varmistaa, että tukee Pure Videota. Mielestäni kaikki 9xxx sarjalaiset kyllä tukevat.

Kiitos vastauksista kaikille. Ostan tuon Nvidia 9400  koska ajatusta ei tyrmätty ;)