Kirjoittaja Aihe: USB ongelma  (Luettu 7280 kertaa)

joonas60

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 255
  • Tietotekniikan kanssa puuhastelua yli 30 vuotta
    • Profiili
Vs: USB ongelma
« Vastaus #20 : 09.08.09 - klo:17.34 »
no sen käytössä olevan firmwaren ja ajurin versiota en saanut oikein selville dmesgillä,
Komento
Koodia: [Valitse]
dmesg|grep dvb antaa mm. firmiksestä
mutta /etc/modprobe.d/options sisältää seuraavaa koodia:
Koodia: [Valitse]
options dvb_usb_dib0700 force_lna_activation=1
options dvb_usb disable_rc_polling=1
*edit* P.S. Kokeilin muistaakseni kerran kääntää itsekin ajurit, mutta ei auttanut. Debianissa ja Ubuntu Intrepidissä olen kyllä saanut Hauppaugen pelittämään. Ja pelittää se tässä Jauntyssakin jos vaihtaa sitä USB porttia. Auttaisiko se, jos poistaisin käsin sen vanhemman firmwaretiedoston?*edit*
En oikein jaksa uskoa, että tämä usb-laitteiden tunnistamattomuus johtuisi digi-USB-tikusta. Itse lähtisin kokeilemaan vaikkapa vain USB-tulostin yksinään kytkettynä ja uudelleenkäynnistyksiä useampaan kertaa. Jos pelittää ilman, että joutuu vaihtamaan USB-porttia, niin nettitikku paikalleen jne.

Epäilen, että jo pelkkä USB-tulostimen kytkeminen (tai mikä tahansa yksittäinen USB-laite) aiheuttaa näitä tunnistamattomuuksia. Jos näin on, niin dmesg tulostusta talteen silloin kun tulostin tunnistuu ja silloin kun ei tunnisteta. Jos itse et tulosteista tolkkua ota, niin pistä ne tulosteet tänne liitetiedostoina, eiköhän joku foorumilla osaa niitä tulkita...
terv. joonas60
Asus X4909F, Windows 10, WSL2-Ubuntu

JoniX

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: USB ongelma
« Vastaus #21 : 10.08.09 - klo:19.52 »
Nyt näyttäisi siltä, että tv kortti (ja varmaan muutkin laitteet) rupesi toimimaan kunnolla kun siirsin nettimokkulan etupaneelin usb väylään. Olisikohan joku BIOS bugi tai sellainen kyseessä? Kiitos nyt kumminkin avusta. Kannatti rekisteröityä. ;)

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: USB ongelma
« Vastaus #22 : 10.08.09 - klo:21.07 »
Nyt näyttäisi siltä, että tv kortti (ja varmaan muutkin laitteet) rupesi toimimaan kunnolla kun siirsin nettimokkulan etupaneelin usb väylään. Olisikohan joku BIOS bugi tai sellainen kyseessä? Kiitos nyt kumminkin avusta. Kannatti rekisteröityä. ;)

Hyvä juttu että pelittää :)