Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutValmistajien tukemat Ubuntu-tietokoneet: kannettavatietokone.fi uudet ja käytetyt sekä Lenovo-verkkokauppa
Kun muutenkin mulla on media-soittimena gnome-mplayer, niin käytän sen gecko-mediaplayer -pluginia selaimelle. Tuossa on suoraan namiskat pauselle, kelaukselle, äänenvoimakkuudelle, yms..En katsele kylläkää katsomon videoita juuri ollenkaan, mutta muistaakseni se toimi ok tuolla pluginilla.
Lainaus käyttäjältä: timbba - 26.10.09 - klo:11.45Kun muutenkin mulla on media-soittimena gnome-mplayer, niin käytän sen gecko-mediaplayer -pluginia selaimelle. Tuossa on suoraan namiskat pauselle, kelaukselle, äänenvoimakkuudelle, yms..En katsele kylläkää katsomon videoita juuri ollenkaan, mutta muistaakseni se toimi ok tuolla pluginilla.Eipä toimi kelaus Katsomossa, kuten ei muillakaan liitännäisillä tai soittimilla. Toimiikohan Windowsissa?
Moi!Tietäisikö joku miten tuohon saisi paneelin jonka avulla kelata ja pysyttää?
sudo apt-get remove totem-mozillasudo apt-get install kaffeine-mozilla
Onhan Kaffeinessa nappulat tuolla ikkunan alareunassakin. Pysäytys ja toiston jatkaminen toimii, mutta kelaus ei, kuten useimmissa soittimissa ja liitännäisissä VLC-pluginia lukuunottamatta (se ei osaa edes pysäyttää).
Täytyy sen verran tarkentaa, että kun käyttää Opera-selainta, niin silloin MTV3 aukeaa suoraan kaffeinessa, jossa kelaus tosiaan toimii.. Firefoxia käytettäessä MTV3 aukeaa selaimen ikkunaan, eikä kelaus silloin toimi..
Siis Operassa klikataan aivan normaalisti videoleike käyntiin, joka aukeaa automaattisesti sitten kaffeinessa..
Sinulla on Firefoxissa jokin toinen liitännäinen (mozilla-plugin-vlc?), joka menee kaffeine-mozillan edelle.
Jaa..en tiijä. Tällaisia liitännäisiä kuitenkin löytyy Firefoxista..
Lainaus käyttäjältä: janna - 26.10.09 - klo:10.08Moi!Tietäisikö joku miten tuohon saisi paneelin jonka avulla kelata ja pysyttää?Ainakin kaffeinella onnistuu kun napauttaa hiiren oikealla kuvan päällä, ja sitten avautuvasta valikosta.. Jotta kaffeine olisi oletus-plugin, niin totem-mozilla pois ja kaffeine-mozilla lisukkeineen tilalle. Kun avaa kaffeinen ensimmäistä kertaa, niin sitten ruksit niihin media-kyselyihin.. Koodia: [Valitse]sudo apt-get remove totem-mozillasudo apt-get install kaffeine-mozilla
Olis kiva tietää mitä pluginia käytät?Kun muutenkin mulla on media-soittimena gnome-mplayer, niin käytän sen gecko-mediaplayer -pluginia selaimelle. Tuossa on suoraan namiskat pauselle, kelaukselle, äänenvoimakkuudelle, yms.. En katsele kylläkää katsomon videoita juuri ollenkaan, mutta muistaakseni se toimi ok tuolla pluginilla.
Mulla on Kaffeine ja VLC. Luultavasti käyttää VLC:tä. Kuva aukeaa samassa ruudussa. Mikä olisi koodi pluginien asentamiseksi? Toisaalta epäilen, että mulla on ne jo.
Mutta jos haluat, että kaffeine aukeaa erilliseen ikkunaan kelausnappeineen, niin silloin se ainakin minulla toimii vain Opera-selaimella..
Lainaus käyttäjältä: janna - 01.11.09 - klo:10.06Mulla on Kaffeine ja VLC. Luultavasti käyttää VLC:tä. Kuva aukeaa samassa ruudussa. Mikä olisi koodi pluginien asentamiseksi? Toisaalta epäilen, että mulla on ne jo. Jos tarkoitat gecko-mediaplayeria, niin asennat sen vain esim. synapticin kautta, niin pluginnit tulevat automaattisesti.. Mutta jos haluat, että kaffeine aukeaa erilliseen ikkunaan kelausnappeineen, niin silloin se ainakin minulla toimii vain Opera-selaimella..Operan asennus
Kannattaa poistaa muut selainliitännäiset eli mozilla-plugin-vlc ja kaffeine-mozilla. Muuten gecko-mediaplayer ei välttämättä edes lähde käyntiin. Varsinainen VLC ja Kaffeine ovat erillisiä ohjelmia, joten ne voi tarvittaessa jättää koneelle.