Nyt on U9.04 asennettu ja sen ansiosta tuli näkyviin tuo ajaaskelin mainitsema Kytkimet-välilehti. Sieltä on nyt valittuna IEC958. Tuota toista vaihtoehtoa sieltä ei löydy, tuo on ainoa. Sen jälkeen olen varmistanut, että
PCM-2- ja
Digitaalinen-1-kohdissa on äänenvoimakkuus täysillä eikä mykistystä päällä (noita valintoja ei aiemmin ole edes ollut). Olen kokeillut valita Laite-kohtaan sekä
HDA NVidia (Alsa mixer) että
Generic 10de NVIDIA MCP67 HDMI (OSS Mixer) (jota ei aikaisemmin ole myöskään ollut), mutta en ole saanut ääniä kuulumaan silti digitaalisesti. aplay -l kertoo nyt tällaista:
**** Luettelo PLAYBACK laitteista ****
kortti 0: NVidia [HDA NVidia], laite 0: VT1708B Analog [VT1708B Analog]
Alalaitteet: 2/2
Alalaite #0: subdevice #0
Alalaite #1: subdevice #1
kortti 0: NVidia [HDA NVidia], laite 3: NVIDIA HDMI [NVIDIA HDMI]
Alalaitteet: 1/1
Alalaite #0: subdevice #0
Eli tuo NVIDIA HDMI -kohta on ilmestynyt uuteen Ubuntuun päivittäessä. Tuo taitaa kuitenkin olla se HDMI-piuhalla televisioon kulkeva ääni eikä tuo S/PDIF-piuhalla vahvistimeen kulkeva ääni. Joka tapauksessa, en ole saanut ääntä edes televisiosta ulos. Jos saisin äänet edes televisiosta ulos, sekin olisi plussaa. Tulisivat sentään oikeasta suunnasta elokuvaa katsellessa.
Kertokaahan nyt, mitä voisin tehdä. Olen yrittänyt tuota speaker-testiä ajaa Päätteessä, mutta se tuntuu testaavan koko ajan pelkkää etuvasenta, eikä siitä ole ollut mitään hyötyä.
PS: Amarok 2 tuntuu olevan aivan surkea entiseen verrattuna, eikä se edes suostu soittamaan musiikkia. Miten saan asennettua vanhan Amarokin takaisin?