Kirjoittaja Aihe: DVD pätkii  (Luettu 3853 kertaa)

mies19

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
  • Mies 20 vuotta
    • Profiili
DVD pätkii
« : 28.01.09 - klo:13.58 »
Eli kun toistan DVD-levyjä Ubuntussa niin toisto pätkii eli kuva pätkii ja äänikin pätkii.

Olen yrittänyt Elokuvasoitinta ja VLC-playeriä, mutta kummassakin pätkii DVD-levyt jonkin verran, mutta kuitenkin se häiritsee. Erillinen DVD-soitin kärähti ja nyt pitäs sitten toistaa DVD:t tietokoneella, mutta kun Winukkaa ei uskalla enää käyttää kun siinä on niin paljon viruksia ja tietoturva-aukkoja, että tää kone on kohta sökö jos meen windowsiin lähellekään.

Eli miten voisi parantaa Ubuntun kykyä toistaa DVD:t paremmin?

Päivityksiä emme voi enää saaha koska netti suljetaan tänään kello 14:00 eli päivityksillä emme voi asiaa ainakaan korjata.
Olen yrittänyt muuttaa asetuksia ainakin VLC-playerissä, koska siinä on enemmän asetuksia kuin Elokuvasoittimessa. Muutin välimuistia ja ääniasetuksia ja videoasetuksia VLC-playerissä mutta ei nekään kunnolla auttanut.

Jatkoa....

Koitinpa vielä säädellä noita näyttiksen ja äänikortinkin asetuksia, mutta eipä auttanut asiaan.
Olen kokeillut edelleen Elokuvasoitinta ja VLC-playeriä, mutta kummassakin dvd-toisto pätkii.

Olen huomannut sen, että Ubuntu ei pyöritä levyä kovempaa kuin windowsissa. Windowsissa levy pyörii kovempaa, mutta ubuntussa melko hiljaa.

Yleensä nuo ohjelmat lataa muutamia sekunteja dataa dvd.stä välimuistiin, mutta sitten kun ne lukee levyltä siis dvd-levyltä suoraan niin silloin toisto pätkii, eli se tarkoitaa sitä, että Ubuntu ei käytä maksimia lukunopeutta dvd:n lukemiseen.

Eli millä tavalla mä voin muuttaa sitä asetusta, että ubuntu käyttäisi kaiken tehon dvd-asemastani.

Windowsissa dvd:t pyöri pätkimättä, mutta kun windows ei ole enää käytössä sen tietoturvan takia, niin nyt pitää sit toistaa dvd:t ubuntussa.

muut levyt kyllä pelaa, mutta dvd-leffoissa pätkii. Olen yrittänyt useita levyjä, mutta sama asia.

Toivottavasti joku edistyneempi osaa ratkaista tän ongelman.
« Viimeksi muokattu: 29.01.09 - klo:15.08 kirjoittanut mies19 »
:) :) :)

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: DVD pätkii
« Vastaus #1 : 28.01.09 - klo:14.34 »
Onko lukunopeus tai järjestelmän kuormitus kunnossa?

Tuolla komennolla saat 60 sekuntia materiaalia kovalevyllesi:
Koodia: [Valitse]
mencoder dvd://1 -oac copy -ovc copy -mpegopts format=dvd:tsaf -of mpeg  -ss 90 -endpos 60 -o  video.mpgToimiiko video.mpg kunnolla?

(Dvd-asemani pitää niin hillitöntä meteliä, että dumppaan sisällön Konquerorissa videodvd:/ -osoitteen kautta kovalevylle (olen rikollinen  ;D))
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

mies19

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
  • Mies 20 vuotta
    • Profiili
Vs: DVD pätkii
« Vastaus #2 : 28.01.09 - klo:14.44 »
Onko lukunopeus tai järjestelmän kuormitus kunnossa?

Tuolla komennolla saat 60 sekuntia materiaalia kovalevyllesi:
Koodia: [Valitse]
mencoder dvd://1 -oac copy -ovc copy -mpegopts format=dvd:tsaf -of mpeg  -ss 90 -endpos 60 -o  video.mpgToimiiko video.mpg kunnolla?

(Dvd-asemani pitää niin hillitöntä meteliä, että dumppaan sisällön Konquerorissa videodvd:/ -osoitteen kautta kovalevylle (olen rikollinen  ;D))

Joo, kyllä se oikein on.
Olen yrittänyt useampaa levyä, mutta sama tulos.
Laitteisto on tarpeeksi tehokas kun winukan raukka toistaa pätkimättä mutta ubuntussa ilmenee ongelmia Elokuvasoittimessa ja VLC-playerisä.
:) :) :)

jp1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: DVD pätkii
« Vastaus #3 : 28.01.09 - klo:15.06 »
netti suljetaan tänään kello 14:00
Ei taida viiruksetkaan kuljeksia ilman nettiä ::)

winukan raukka toistaa pätkimättä
Sitten vaan levy pyörimään winukan puolelle ;D
Ota neuvoja vastaan pääasiassa vain heiltä, jotka ovat jo olleet siellä mihin sinäkin olet menossa.

IBM ThinkPad T41 Pentium M 745 / Ubuntu 8.04LTS & XP Pro
HP Omnibook xe3 / Xubuntu 8.04LTS & Win98E

samuel.koskinen@gmail.com

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: DVD pätkii
« Vastaus #4 : 05.04.09 - klo:15.42 »

(Dvd-asemani pitää niin hillitöntä meteliä, että dumppaan sisällön Konquerorissa videodvd:/ -osoitteen kautta

Hei Ubuntux!

Mun DVD-asema pitää kanssa hillitöntä meteliä, kun kuuntelen audio-CD:tä totemilla.
Mikä neuvoksi?

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: DVD pätkii
« Vastaus #5 : 05.04.09 - klo:16.07 »
Rippaa Flacina ja saat identtisen musiikkielämyksen ilman taustamelua.

Mutta on olemassa sellainen ohjelma kuin setcd.
jotain tuollaista
Koodia: [Valitse]
setcd -x 4vaihda tuon 4:n tilalle jokin muu, jos pelittää noin paremmin.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

samuel.koskinen@gmail.com

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: DVD pätkii
« Vastaus #6 : 05.04.09 - klo:18.06 »

Kiitos vinkinstä! Aluksi tuli ongelma:
setcd -x 4
Can't open device: No such file or directory

Ajattelin, että se johtuu varmaan siitä, että ohjelma etsii /dev/cdrom -kohtaa
mutta mulla on /dev/cdrom1 ja /dev/dvd1 jotka on linkitetty /dev/scda0 -kohtaan.

esim. seuraava komento tuotti haluttuja tuloksia:
setcd -r /dev/scda0

Olen asennuttanut koneeseeni DVD-aseman CD-rom aseman tilalle ubuntun asennuksen jälkeen, ja se on
toiminut ihan hyvin, mutta Gxine ei löydä CD:itä. Kun CD:n laittaa asemaan ja kuvake ilmestyy työpöydälle, niin ubuntu ei anna 'play with gxine ' -vaihtoehtoa. DVD-itä olen sillä katsonut.