Kirjoittaja Aihe: Fedora: MP3 filu videotiedostoksi  (Luettu 2653 kertaa)

Skipalong

• Käyttäjä
    • Profiili
Fedora: MP3 filu videotiedostoksi
« : 03.04.09 - klo:21.51 »
Nii mites tollanen onnistuis? Eli mp3 pitäs saada muutettua videotiedostoksi. Siihen ku vielä sais vaikka jonku kuvan taustaksi. Tarkennan sen verran että pitäis saada eräs biisi (joka on mp3 muodossa) youtubeen mutta ku sinne ei voi uploadata ku videotiedostoja
« Viimeksi muokattu: 03.04.09 - klo:21.52 kirjoittanut Skipalong »

UbunTux

• Käyttäjä
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: MP3 filu videotiedostoksi
« Vastaus #1 : 03.04.09 - klo:22.43 »
Onko haettavuus tärkeää?
Skalaa kuvat ensin ruudun mukaiseen pysty/vaakaresoluutioon
Ja tuo komento tekee työnsä.

Koodia: [Valitse]
mencoder mf://*.jpg -mf fps=0.1-o output.avi -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:vqscale=2:mbd=2:keyint=20  -ofps  10 -audiofile aanitiedosto.mp3 -oac copy
Alhainen fps voi haitata joissakin soittimissa, joten käytän tuossa 10 (-ofps 10). -mf fps vipu kertoo kuinka usein kuva vaihtuu sekunnissa. Äänitiedosto ajoitetaan tämän kanssa. keyint=50 tarkoittaa sitä kuinka usein otetaan uusi avainkehys käyttöön, johon voidaan hakea, kun ofps=10 tuo tarkoittaa, että voidaan hakea 5 sekunnin tarkkuudella.
Jos käytät vain yhtä kuvaa niin -fps 30 s mp3-tiedostolle: 1/30=0.0333333333, mutta 0.1 näyttää olevan pienin arvo, joten on käytettävä noin 3-4 samalaista kuvaa.

Ja minusta tämä on helpoin tapa  ;D Yksinkertaista, kun periaatteen tajuaa.
« Viimeksi muokattu: 03.04.09 - klo:22.45 kirjoittanut UbunTux »
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Skipalong

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 03.04.09 - klo:22.56 »
tack ska du ha! testailen huomenna selvinpäin :D

EDiT: joo, ois voinu olla selvinpäin sillon ku tätä rustas nii ois saattanu mennä oikeelle osiollekki, mulla ku on Fedora (gnome) ja ei mulla sitte tollaset mencoderit toimi.... :D sori
« Viimeksi muokattu: 04.04.09 - klo:13.09 kirjoittanut Skipalong »

juyli

• Vieras
« Vastaus #3 : 04.04.09 - klo:14.40 »
mulla ku on Fedora (gnome) ja ei mulla sitte tollaset mencoderit toimi....

Kyllä mencoder toimii ihan kaikissa jakeluissa kuten mm. Fedorassa, kunhan kaikki tarpeellinen multimediakilke ym. on asennettu.
Jotain virheilmoituksia lukemalla ehkä selviäisi, missä mättää.