Kirjoittaja Aihe: Iomega USB-kovalevy ei liity, koska se on muka käytössä  (Luettu 1493 kertaa)

anttir

• Käyttäjä
    • Profiili
Heippa kaikille. Olen tässä pari viikkoa käyttäny Ubuntua vallan tyytyväisenä; kaikki pelittää hienosti ja täältä on aina löytynyt apua tarvittaessa. Nyt tuli eteen kuitenkin sellainen urakka, etten löytänyt search-toiminnolla topikeista ratkaisua oman kovalevyn liittämiseeni.

Eli tässä tilanne lyhyesti: kävin äsken kovalevyn (1000 GB Iomega HDD) kanssa kaverilla siirtelemässä leffoja puolin ja toisin. Hänellä on Vista Business, minulla Ubuntu 8.10. Kun tuli aika irrottaa laite Windowsin vihreästä alakulman namiskasta ("safely remove hardware"), kovo ei suostunut irtoamaan, vaikkei enää mitään ohjelmia ollutkaan käynnissä, jotka olisivat kovoa käyttäneet (suljimme myös tehtävienhallinnan kautta yhden ohjelman). Keksimme sitten laittaa koneen sleepille, jolloin kovonikin lakkasi raksuttamasta ja sitten hetken päästä otin sen irti.

Nyt kun tulin kotiin ja yritin tuttuun tapaan laittaa virran päälle koneeseen ja kovoon, sanoo kone että taltiota ei voi liittää. Mikäköhän tähän auttaisi? Kone sanoo että taltiota ei voi mountata koska sen on merkitty olevan käytössä.

Kuva virheilmoituksesta ohessa:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tha-Fox

• Käyttäjä
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Iomega USB-kovalevy ei liity, koska se on muka käytössä
« Vastaus #1 : 11.03.09 - klo:23.37 »
Ongelma siinä, että on tehty "dirty" irroitus Windows-koneesta. Itse olen tuon ongelman ratkaissut sillä, että olen kytkenyt sen Win-koneeseen ja siinä irroittanut sen tuolla vihreällä namiskalla, jolloin tapahtuu "puhdas" irroitus.

anttir

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Iomega USB-kovalevy ei liity, koska se on muka käytössä
« Vastaus #2 : 11.03.09 - klo:23.50 »
Selvä homma, pitänee huomenna sitten vaikka yliopistolle tai johonkin raahata kovo (arghh.... :D).