Kirjoittaja Aihe: hp laserjet 1018 ei toimi (tyhjentävästi selitetty)  (Luettu 1832 kertaa)

imitaa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili

kone on dtk millenia 1620-200,msi k9agm3 emo,amd athlon 64 bit prossu ja ubuntu 8.10 käyttis

koneessa tapahtuu seuraavaa

1.Printteri on päällä
2.Koneen käynnistys
3.Bios jää jumiin valikkoon"initializing usb controllers", jos otan virran pois printteristä bios etenee normaalisti,
eikä herjaa mistään myöhemmin
4. ilmoittaa koneen näytön alalaidassa "press del to enter setup ja  F11 to enter to boot order
5.langaton näppis lakkaa toimimasta, enkä voi muuta kuin odottaa, että kone itse käynnistää ubuntun
  langaton näppis on koneen etupaneelissa usb-liitännässä
6.Kun päästään ubuntun puolelle alkaa virheilmoituksia ilmestyä esim. "usb 6-1:device descriptor read /64 error
-110 tai sama alku ja loppu mutta read on 8 ja myös "hub 6-0:1.0:unable to enumarate usb device on port 1"
7.kone siirtyy ubuntuun ja näppis alkaa toimimaan
8.mutta printtaus ei onnistu, tulostukset menevät kyllä jonoon
9.printterinä oli siis hp laserjet 1018 ja hp:n sivuilta on ladattu hplip-ohjelma ja käytän sitä
10. olen yrittänyt vaihtaa printterin johdon paikkaa mutta ei auta


mikkokan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 180
    • Profiili
Vs: hp laserjet 1018 ei toimi (tyhjentävästi selitetty)
« Vastaus #1 : 02.03.09 - klo:13.38 »
Outoa tuo koneen jumittaminen BIOS-tarkistukseen. Kokeile vaihtaa BIOS:n asetuksista Legacy USB-support tjs. Jos nyt enable vaihda disable.

Minulla sama tulostin mutta käytän avoimia ajureita ohjeet asennukseen löytyy täältä:http://foo2zjs.rkkda.com/

Nuo errorit (ilmeisesti dmesg tuloste) viittaa siihen, että ongelma ei liity ajuriin vaan jonnekin syvemmälle, emolevy, bios, viallinen tulostin yms...

Mutta kokeile tuota bios asetusta ensin.