Kirjoittaja Aihe: Windows jako ei näy Ubuntussa...[RATKAISTU]  (Luettu 2315 kertaa)

millaska

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Windows jako ei näy Ubuntussa...[RATKAISTU]
« : 19.11.08 - klo:11.46 »
Etsiskelin haulla aiheesta kirjoituksia, mutta ei apua löytynyt. Ongelma siis on sellainen, että olen jakanut Windows:ssa kansion, mutta en saa näkyviin kansion kansiota. Kun valitsen Sijainnit -> Verkko ja sieltä Windows-verkko niin näkyviin tulee minun Windows:n työryhmä (MSHOME). Kun tuplaklikkaan sitä niin tulee näkyviin mun Windows:n koneen nimi (HANNU-DESKTOP)...Ok, mutta kun tuplaklikkaan sitä niin ei tule näkyviin yhtikäs mitään. Sama ongelma on myös N810 internet tabletilla...Windows:n jakoa ei näy, mutta Ubuntun jako näkyy kyllä (paitsi ei Windows:ssa). Mikäs mättää?

t. Hannu
« Viimeksi muokattu: 19.11.08 - klo:13.48 kirjoittanut millaska »

millaska

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Windows jako ei näy Ubuntussa...
« Vastaus #1 : 19.11.08 - klo:11.50 »
Vielä semmoinen korjaus, että Windows:ssa näkyy kuin näkyykin Ubuntu-jako...muttei toisinpäin.

Kullervo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 875
    • Profiili
Vs: Windows jako ei näy Ubuntussa...
« Vastaus #2 : 19.11.08 - klo:12.43 »
Minäkään en noiden kuvakkeiden kautta tuplaklikkaamalla saanut jakoa näkymään, niinpä kirjoitin

smb://192.168.0.155/public/

siiis windows-koneen ip-osoite ja jaetun kansion nimi.

Katso myös ettei palomuuri win-koneella estä yhteyttä ja jako pitää olla muutoinkin kunnossa.

millaska

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Windows jako ei näy Ubuntussa...
« Vastaus #3 : 19.11.08 - klo:13.25 »
Ei onnaa. Pitääkös tuo osoite olla 192.168... jne kun mulla on bridged tilassa purkki ja osoite on 85.23... jne?

Kullervo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 875
    • Profiili
Vs: Windows jako ei näy Ubuntussa...
« Vastaus #4 : 19.11.08 - klo:13.38 »
Ei onnaa. Pitääkös tuo osoite olla 192.168... jne kun mulla on bridged tilassa purkki ja osoite on 85.23... jne?


Jaa'a, verkkosi rakenne erilainen kuin minulla ilmeisesti.

En taida osata neuvoa näillä tiedoin :(

millaska

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Windows jako ei näy Ubuntussa...[RATKAISTU]
« Vastaus #5 : 19.11.08 - klo:13.48 »
No niin, Zone Alarmhan se blokkasi tuon. Piti vain lisätä läppärin (jossa Ubuntu) IP osoite Trusted Zoneen  ;D

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Vs: Windows jako ei näy Ubuntussa...[RATKAISTU]
« Vastaus #6 : 28.02.09 - klo:07.19 »
Täällä olis vähän samankaltaista ongelmaa, paitsi erona on että kysyy salasanaa.

Siis...

Näkyy toi windows jako tohon "smb://mshome/"oma"" asti, mutta kun yrittää avata tota omaa kansioo, niin kysyy salasanaa.

Sama vika kun yrittää katsoa "smb://intrepid/" ... näkyy että sisältää kansiot "omat" sekä "print$". Kun yrittää avata tota omat kansioo, niin kysyy salasanaa.

Kummassakaan koneessa ei oo palomuuri päällä eikä windowsissa mitään salasana kyselyä käytössä.
Tässä samassa kannettavassa vista toisena käyttiksenä, jonka kanssa soi windowsin (XP) jako toimii ihan ok.

Windowsista näkyy kyllä tää ubuntu ihan ok

Jako toimi jossain vaiheessa ihan ok, muttei enää... enkä ole mitää säädellyt välissä.

Onkohan vika uudessa nautiluksen versiossa va sambassa??
« Viimeksi muokattu: 28.02.09 - klo:07.22 kirjoittanut nebula »