Kirjoittaja Aihe: Ohjelmat käynnistymään automaattisesti, mitkä viimeksi jäi auki  (Luettu 2318 kertaa)

passe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Eli onko jotenkin mahdollista asettaa ubuntu sillain, et se avaa kaikkiin eri työpöytiin auki jääneet ohjelmat seruraavassa käynnistyksessä? tarkoitan esim aukinaisia pdfviewereitä tiedostoineen, selaimia etc...

ja pieni lisäkysymys, mistä mahtaa johtua, että välillä vista eikä ubuntu pysty sammuttamaan itseään. ubuntus esim sammutukses palkki menee loppuun, mut sen jälkeen ei tapahdu mitään edes ajan kans.
-passe-

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Eli onko jotenkin mahdollista asettaa ubuntu sillain, et se avaa kaikkiin eri työpöytiin auki jääneet ohjelmat seruraavassa käynnistyksessä? tarkoitan esim aukinaisia pdfviewereitä tiedostoineen, selaimia etc...


Tuolta pitäisi löytyä Gnomessa:
System -> Preferences -> Sessions -> Session Options
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori

passe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
onko toi tieto, että sen todella pitäis aukaista tuolla asetuksella, koska olen kokeillut kyllä kyseistä ruksia, mutta ei tunnu toimivan.
-passe-

Storck

  • Vieras
onko toi tieto, että sen todella pitäis aukaista tuolla asetuksella, koska olen kokeillut kyllä kyseistä ruksia, mutta ei tunnu toimivan.

Kyllä, tuohon kuvan ruutuun kun laitat ruksin niin pitäisi olla ohjelmat muistissa.

[ylläpito on poistanut liitteen]

passe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
En saanut tuolla toimimaan vaikka kokeilin pariin kertaan uudestaan. Onko tuohon liittyen joku muu asia joka pitäisi huomioida tai joku seikka joka selittäisi miksi se ei toimi?
-passe-

Storck

  • Vieras
Kokeilitko tuota levykuvaa? "tällä hetkellä.."

Itse en tuota systeemiä käytä, joskus testannut ja on toiminut ilman kommervenkkejä.

passe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Olen kokeillut ja kokeilin uudestaan, mutta ei...
Ilmeisesti mulla on jossain muualla joku tieto väärin, kun se ei toimi.
Kun se nyt on varmistunu vastauksista, että siitä sen pitäisi toimia.
-passe-

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
kokeile komentoriviltä:
Lainaus
gnome-session-save
Tuon pitäisi tallettaa sessio. Minulla tosin firefox tuntui jotenkin vähän häiritsevän tuota..
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori