Kirjoittaja Aihe: Nvidia EN8400GS näytönohjaimen VGA-pistoke ei toimi, missä vika?  (Luettu 2443 kertaa)

keputti

  • Vieras
Oon melkonen keltanokka ubuntun käyttäjänä, mut harjoittelemallahan oppii ;)
Nii, mun koneessa on Nvidia EN8400S näytönohjain. Ongelmana on se, etten saa VGA-pistokkeesta signaalia näytölle vaan se pitää olla DVI/VGA kalikalla liitettynä DVI-lähtöön, sillä se toimii. Käytän konetta mediasoittimena ja olisi mukava jos kaikki n-ohjaimen pistokkeet saisi käyttöön eikä tarvisisi jokaisen dvdn katsomista varten vaihdella kaapeleita eestaas. Neuvokaa viisaammat mitä asetushommia mun pitää tehdä. Tää ohjain pelas Win XP:llä ihan jees.
Winu taas.... Noo virusimuri eikä käyttis!

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Oon melkonen keltanokka ubuntun käyttäjänä, mut harjoittelemallahan oppii ;)
Nii, mun koneessa on Nvidia EN8400S näytönohjain. Ongelmana on se, etten saa VGA-pistokkeesta signaalia näytölle vaan se pitää olla DVI/VGA kalikalla liitettynä DVI-lähtöön, sillä se toimii. Käytän konetta mediasoittimena ja olisi mukava jos kaikki n-ohjaimen pistokkeet saisi käyttöön eikä tarvisisi jokaisen dvdn katsomista varten vaihdella kaapeleita eestaas. Neuvokaa viisaammat mitä asetushommia mun pitää tehdä. Tää ohjain pelas Win XP:llä ihan jees.
Winu taas.... Noo virusimuri eikä käyttis!

Onko nvidian suljetut ajurit asennettu? Twinview tai Separate X Screen (Nvidia X Server Settings -ohjelmalla)..

Esim. Twinview ohjeet:
http://linux.fi/wiki/TwinView

Varmaan joutuu kuitenkin sudolla käynnistää ohjelman (kai):
Koodia: [Valitse]
sudo nvidia-settings
Oma tapa: Itse olen aina muokannut käsin xorg.conf -tiedostoa ja siihen apuja löytyy tuon linux.fi-ohjeen lisäksi readme:sta (esim. ajurin 185.18.36 optiot).
« Viimeksi muokattu: 24.09.09 - klo:12.19 kirjoittanut timbba »