Kirjoittaja Aihe: Kaapelinettiyhteysongelma [Ratkaistu]  (Luettu 1826 kertaa)

Mummeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Kaapelinettiyhteysongelma [Ratkaistu]
« : 03.02.09 - klo:14.33 »
Kun Welho päivitti tv-kanavat, niin minulla alkoi tv-kuvahäiriöt ja katkesi kaapelinettiyhteys. Welholta väitettiin, että kumpikaan vika ei heistä johdu. Uskoisin muuten, mutta vaakatason naapurilla kävi just samoin. Tv:n osalta korjaus parin tunnin päästä tapahtuikin, joten vika lienee Welhon väitteistä huolimatta ollut jossain muualla kuin minulla, vaan muutosta ei tapahtunut nettiyhteyden osalta. Welholta tarjottaisiin huoltokäyntiä minun luonani, vaan sehän luultavasti maksaisi.

Tulipa mieleen, että jos kerran Welho päivitti juttujaan, niin olisiko mahdollisesti Linux pudonnut kärryiltä, sillä näyttäisi, että modemi on ihan ok?

Voisin kokeilla asentaa Linuxin uudelleen. Minulla on tällä hetkellä 8.04 mutta tarjolla on myös 8.10. Mikä ero noilla on ja kumpi kannattaisi asentaa? Molemmista olen tullut polttaneeksi cd:n, joten molempi mahdollinen.

Jos ei nettiyhteys Welhon toimesta korjaannu eikä uudelleen asentaminenkaan auta, niin mikä olisi pääkaupunkiseudulla hyvä nettiyhteys? Minkälainen on Online24, mistä on ollut tarjolla edullinen vahtoehto?

Miten mokkula ja Linux tulevat keskenään toimeen? Vaatiiko mokkula jotain erityistä?

Kiitos, jos joku vastaa.
« Viimeksi muokattu: 04.02.09 - klo:11.32 kirjoittanut Mummeli »

Storck

  • Vieras
Vs: Kaapelinettiyhteysongelma
« Vastaus #1 : 03.02.09 - klo:14.52 »
Tulipa mieleen, että jos kerran Welho päivitti juttujaan, niin olisiko mahdollisesti Linux pudonnut kärryiltä, sillä näyttäisi, että modemi on ihan ok?

Katkesi..  onko palautunut vai vieläkin mykkä? Kyllä luulisi yhteyden palaavan viimeistään koneen (tai molempien, modeemin ja koneen) uudelleenkäynnistyksen jälkeen.

Voisin kokeilla asentaa Linuxin uudelleen. Minulla on tällä hetkellä 8.04 mutta tarjolla on myös 8.10. Mikä ero noilla on ja kumpi kannattaisi asentaa?

8.04 on tuettu kauemmin, eli siihen tulee vielä kaksi vuotta päivityksiä. 8.10 toimii esim mokkuloissa ja nettitikuissa paremmin, miinuksena lyhyempi tuki päivityksille.


Miten mokkula ja Linux tulevat keskenään toimeen? Vaatiiko mokkula jotain erityistä?

Kiitos, jos joku vastaa.

Ubuntu 8.10 tulee loistavasti toimeen mokkulan (ja puhelimen kun käyttää modeemina) kanssa.

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Kaapelinettiyhteysongelma
« Vastaus #2 : 03.02.09 - klo:15.18 »
Lainaus
Ubuntu 8.10 tulee loistavasti toimeen mokkulan (ja puhelimen kun käyttää modeemina) kanssa.

IMO: Juu mokkula kyllä toimii mutta en kuitenkaan jaksaisi sitä suositella kenellekkään ellei oikeasti tarvitse mukaanotettavaa laajakaistaa.
Kyllä langallinen laajakaista mokkulan päihittää.

Kokeile modeemin uudelleen käynnistystä ja verkkoyhteyden luomista uudestaa jos se welho vaikka siitä heräisi.

Mummeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Kaapelinettiyhteysongelma
« Vastaus #3 : 03.02.09 - klo:15.23 »
Lainaus
Kokeile modeemin uudelleen käynnistystä ja verkkoyhteyden luomista uudestaa jos se welho vaikka siitä heräisi.

Kiitos vastauksista.

Käynnistetty on eilisestä asti lukemattomia kertoja ja piuhoja irroteltu ja pantu takaisin. Mikään ei ole auttanut.

Mitä tuo verkkoyhteyksien uudelleen luominen tarkoittaa? En tarvinnut minkäänlaista verkkoyhteyksien luomista, kun otin welhon käyttöön. Laitoin vain modeemin piuhat paikalleen ja siinä se. Mitään muuta ei tarvinnut tehdä.

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Kaapelinettiyhteysongelma
« Vastaus #4 : 03.02.09 - klo:15.49 »
Lainaus
Mitä tuo verkkoyhteyksien uudelleen luominen tarkoittaa? En tarvinnut minkäänlaista verkkoyhteyksien luomista, kun otin welhon käyttöön. Laitoin vain modeemin piuhat paikalleen ja siinä se. Mitään muuta ei tarvinnut tehdä.

Sinulla on siis ilmeisesti Roaming tila käytössä network managerissa, jolloin se yhdistää automaattisesti saatavilla olevaan verkkoon.
En nyt oikein tiedä mitä pitäisi tehdä koska luulisi että nuo tekemäsi toimenpiteet olisi jo auttanut, kokeile nyt vielä paria loitsua.
Koodia: [Valitse]
sudo ifdown -a
Koodia: [Valitse]
sudo ifup -aElikkäs laita molemmat päätteeseen ja kokeile sitten toimiiko netti, jos ei niin voithan aina kokeilla ubuntun live cd:llä jos sinulla sellainen on.

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 880
    • Profiili
Vs: Kaapelinettiyhteysongelma
« Vastaus #5 : 03.02.09 - klo:16.39 »
Ei nyt varmaan Mummelia auta, mutta minulla Welho toimii moitteetta. (Myös TV)
Onko kyseessä  Motorolan lankamalli. Palaahan siinä kiinteästi ne neljä ylintä valoa?
Vai onko käytössä WLAN?

Mummeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Kaapelinettiyhteysongelma
« Vastaus #6 : 04.02.09 - klo:11.31 »
Kiitos vastauksista!

Löytää se sokeakin kana joskus jyväsen eli onnistuin selvittämään jutun. Piuha tai liitinvika (en ole noiden termien kanssa oikein ajantasalla).