Kirjoittaja Aihe: Ubuntu8.10 ja pidgin-pikaviestin, Onko tietoturvaongelmia?  (Luettu 4525 kertaa)

GreatSpiritualForce

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Moro! Tuli tässä asennettua päivitys ja sen jälkeen ei pidgin enää toimi. Elikkäs kun yrittää kirjautua pidginiin sisälle, niin tulee tälläinen viesti--->Hyväksy varmenne kohteelle nexus.passport.com?

Tämän varmenteen myöntäjän juurivarmenne on tuntematon Pidginille. Sitten on vaihtoehtoina hyväksy, kieltäydy ja näytä varmenne. Olen kieltäytynyt koska vaikuttaa oudolta tuo varmenne. Osaako kukaan sanoa että mikä se on? Virus? Haittaohjelma?
__If the facts don't fit the theory, change the facts__

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu8.10 ja pidgin-pikaviestin, Onko tietoturvaongelmia?
« Vastaus #1 : 03.12.08 - klo:21.42 »
Samantapainen tuli minulle jostain ....hotmail.com osoitteesta. Epäilen "robottihyökkäystä", roskikseen meni - en anna tuollaisille mitään lupia.

~unknown

  • Vieras
Vs: Ubuntu8.10 ja pidgin-pikaviestin, Onko tietoturvaongelmia?
« Vastaus #2 : 03.12.08 - klo:21.57 »
nexus.passport.com taitaa olla M!(R0$0ft!n sikäli kun netistä katsoin, sama juttu omassa Pidginissänikin ja ei ilman tuota varmennetta Messenger toiminut. Tuosta "...hotmail.com" osoitteesta taas en tiedä mitään.

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu8.10 ja pidgin-pikaviestin, Onko tietoturvaongelmia?
« Vastaus #3 : 03.12.08 - klo:22.07 »
Minulla kyllä pelittää vaikken varmenteita hyväksynyt.

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Ubuntu8.10 ja pidgin-pikaviestin, Onko tietoturvaongelmia?
« Vastaus #4 : 04.12.08 - klo:07.39 »
Samaa täällä että kun on painanut varmenteille Ei nappia niin ei ole mese liikahtanut :S

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu8.10 ja pidgin-pikaviestin, Onko tietoturvaongelmia?
« Vastaus #5 : 04.12.08 - klo:10.17 »
Jos se tulee ihan oikeesti mikrosoftilta niin siinä on sitten jo järkeä kun ei toimi....   niiden systeemihän se on.
Ilmeisesti tulee oikeasta osoitteesta....  :o

GreatSpiritualForce

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Ubuntu8.10 ja pidgin-pikaviestin, Onko tietoturvaongelmia?
« Vastaus #6 : 05.12.08 - klo:16.11 »
Hmm, no jopas on kinkkinen homma. Noh, antaa pidginin olla. Käytän sitten amsn:ää. (saa poistaa tämän aiheen ellei kukaan halua selvittää ongelmaa)
__If the facts don't fit the theory, change the facts__

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Ubuntu8.10 ja pidgin-pikaviestin, Onko tietoturvaongelmia?
« Vastaus #7 : 09.12.08 - klo:09.27 »
Lystikästä olisi tietää, millä perusteella tuota varmennetta halutaan, siis mikä tuon aiheuttaa? Itselläni on toisella koneella amsn ja toisella pidgin, eikä ainakaan vielä ole pidginissä mitään varmennetta tullut.

ilu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 384
    • Profiili
Vs: Ubuntu8.10 ja pidgin-pikaviestin, Onko tietoturvaongelmia?
« Vastaus #8 : 09.12.08 - klo:09.43 »
Täällä kokeilin kanssa pidginiä niin varmennetta kysyy ja jos ei hyväksy niin ei tuu näköjään vastapuolen viestit perille, heti kun hyväksyi niin viestit pomppas ruutuun.

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Ubuntu8.10 ja pidgin-pikaviestin, Onko tietoturvaongelmia?
« Vastaus #9 : 09.12.08 - klo:15.09 »
Tuo varmenne liittyy jotenkin siihen että voi lähettää ja vastaan ottaa viestejä offlinessa, ainakin kun itse hyväksyin niin tuli jotain mainoksia ystäviltä jotka eivät tiedä sellaisia lähettäneen, heh.

Aivan varma tästä en ole!

T:Harri

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu8.10 ja pidgin-pikaviestin, Onko tietoturvaongelmia?
« Vastaus #10 : 09.12.08 - klo:17.37 »
Tuo varmenne liittyy jotenkin siihen että voi lähettää ja vastaan ottaa viestejä offlinessa, ainakin kun itse hyväksyin niin tuli jotain mainoksia ystäviltä jotka eivät tiedä sellaisia lähettäneen, heh.

Aivan varma tästä en ole!

T:Harri

Tuskin tuli ystäviltä  ;)

gabriel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 99
    • Profiili
Vs: Ubuntu8.10 ja pidgin-pikaviestin, Onko tietoturvaongelmia?
« Vastaus #11 : 18.12.08 - klo:23.35 »
Asenisn juuri uusimman version ubuntusta. Kun laitoin ensimmäisen kerran Pidgin-pikaviestin ohjelman päälle, niin muutaman minuutin kuluttua sain viestin joka ei todellakaan ollut keneltäkään minun listalta olevalta, vaan se tuli täysin vieraasta sähköpostiosoitteesta.
Miten tällainen voi olla mahdollista?
Onko kukaan kohdannut vastaavaa?

Olen useita vuosia käyttänyt ububtua ja vastavaan en itse ole koskaan törmännyt...

Onko syytä huolestua?

Frank100

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Vs: Ubuntu8.10 ja pidgin-pikaviestin, Onko tietoturvaongelmia?
« Vastaus #12 : 19.12.08 - klo:01.23 »
Linux varoittavan asiallisesti kaikista, joka ei ole skryptattua, tai kolmannen osapuolen luettavissa. Vakoiluohjelmia on ainakin MS - puolella melko helposti saatavissa. En itse tunne Linuxia kovin hyvin, mutta yhteisöstä tulee yleensä nopeasti asiantuntevaa tietoa.

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu8.10 ja pidgin-pikaviestin, Onko tietoturvaongelmia?
« Vastaus #13 : 19.12.08 - klo:02.50 »
Pienellä etsimisellä oisit löytänyt ketjun samasta aiheesta.  8)

//muoks, gdm. aiheet yhdistetty.
« Viimeksi muokattu: 19.12.08 - klo:04.12 kirjoittanut gdm »

Rottis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Ubuntu8.10 ja pidgin-pikaviestin, Onko tietoturvaongelmia?
« Vastaus #14 : 21.12.08 - klo:08.53 »
Asenisn juuri uusimman version ubuntusta. Kun laitoin ensimmäisen kerran Pidgin-pikaviestin ohjelman päälle, niin muutaman minuutin kuluttua sain viestin joka ei todellakaan ollut keneltäkään minun listalta olevalta, vaan se tuli täysin vieraasta sähköpostiosoitteesta.
Miten tällainen voi olla mahdollista?
Onko kukaan kohdannut vastaavaa?

Olen useita vuosia käyttänyt ububtua ja vastavaan en itse ole koskaan törmännyt...

Onko syytä huolestua?

Ei ole uutta, ei liity ubuntuun. Messengeri joskus saattaa päästää spämmiä läpi (joku/jokin niitä yksityisyysasetuksia päässyt hetkellisesti muuttamaan..).

Tuo varmenne liittyy jotenkin siihen että voi lähettää ja vastaan ottaa viestejä offlinessa, ainakin kun itse hyväksyin niin tuli jotain mainoksia ystäviltä jotka eivät tiedä sellaisia lähettäneen, heh.

Aivan varma tästä en ole!

T:Harri

Ja tästä, messengerissä liikku TODELLA paljon tällaista spämmiä, se tulee kyllä tuttavalistassa olevilta henkilöiltä, mutta he eivät itse sitä lähetä vaan nämä viestit tulee kun he antavat tunnuksensa / salasanansa jonkin kolmannen osapuolen sivustolle (joka yleensä lupaa näyttää ketkä ovat estäneet), ja sinne jää muistiin. Spämmäävät aina kun ei ole itse kirjautuneena.