Kirjoittaja Aihe: Ubuntu-lite ja Puppy Linux samaan koneeseen, mutta miten? RATKAISTU  (Luettu 1918 kertaa)

fyndi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Yritän samalle kovalevylle asentaa Puppy Linux 4.1.2 ja Ubuntuliteä (U-lite, perustuu Ubuntuun 8.04), mutta ongelmia tulee buuttauksessa. Eli kun U-lite toimi, niin buuttauksessa GRUB valikossa oleva Puppy valitaan ja sehän käynnistyy alkuun ja sitten tulee "Kernel panic" ja homma pysähtyy. Kun käynnistän U-liten, se käynnistyy ja toimii kuten pitää. Yritin sitten Puppyn LiveCD:n kautta ajaa Grub editorilla myös Puppy linuxin käynnistyväksi. Tämäkin onnistui ja Puppy toimi kuten pitääkin, mutta kun buuttauksen jälkeen yritin käynnistää U-liteä sain Grub error 15 koodin.

Miten mä saisin nyt Grubin käyttöön niin että vaihtoehtoisesti voisin käynnistää aina sen version minkä haluan? Nyt toimii aina vain se jonka GRUB on asennettu myöhemmin.
« Viimeksi muokattu: 02.02.09 - klo:13.10 kirjoittanut fyndi »

fyndi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Vs: Ubuntu-lite ja Puppy Linux samaan koneeseen, mutta miten?
« Vastaus #1 : 02.02.09 - klo:13.10 »
No niin selvitin tämän itse. Eli ensin U-lite koneelle ja sitten vasta Puppy. Kun Puppy kyselee GRUBin muokkauksesta, ei anneta sen tehdä sitä itse vaan valitaan "update" ja manuaalisesti sitten lisätään Puppyn tekemät tekstirivit  /boot/grub/menu.lst tiedostoon. Näin se lähti minulla pelittämään.