Kirjoittaja Aihe: [RATKAISTU] Linux ubuntu 8.10 ja Ongelma kuulokkeiden ja kajuttimien kans  (Luettu 2905 kertaa)

Heksi

• Käyttäjä
    • Profiili
Terve,

Olen aika aloittelija linuxin käytössä, joten pyytäisin teiltä fiksummilta vähä neuvoja.

Eli minulla on läppäri(Fujitsu siemens Amilo Pa 1510) johon vähä aikaa sitten päätin asentaa linuxin, noh asennus meni sutjakkaasti eikä mitään ongelmia sen kummemmin ilmennyt, mutta nyt ongelmana on se että esimerkiksi kuuntelen musiikkia kuulokkeilla niin läppärin kajareista kuuluu myös musiikki?
« Viimeksi muokattu: 01.12.08 - klo:01.57 kirjoittanut Heksi »

Piraja

• Käyttäjä
    • Profiili
Terve vaan,

minulla oli sama pulma vielä pari päivää sitten. Ratkaisu: asenna GNOME Alsa Mixer (joko Sovellukset > Lisää/Poista, Synaptic-paketinhallinta tai päätteessä: sudo apt-get install gnome-alsamixer). Sillä aikaa kun asennat, etsin tiedostojeni joukosta kuvakaappauksen joka näyttää oikeat tai ainakin toimivat asetukset... Tässäpä tämä:

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 30.11.08 - klo:19.34 kirjoittanut Piraja »

Heksi

• Käyttäjä
    • Profiili
Okei, Pitääpäs kokeilla:)

EDIT. tältä näyttä minun mikseri
http://filebank.gamebank.fi/2658/asd.jpg.html

Joten jos joku tuohon kertois asetukset niin hyvä olisi
« Viimeksi muokattu: 30.11.08 - klo:20.12 kirjoittanut Heksi »

Heksi

• Käyttäjä
    • Profiili
Eli nyt toimii, laitoin vaan alsa-base konffitiedostoon "options snd-hda-intel model=fujitsu-pi2515"

PS. Alsa mixeriin tuli nyt kajareille oma "liutin" josta pysty säätämään volumen
« Viimeksi muokattu: 01.12.08 - klo:02.00 kirjoittanut Heksi »

Minna S

• Käyttäjä
    • Profiili
Eli nyt toimii, laitoin vaan alsa-base konffitiedostoon "options snd-hda-intel model=fujitsu-pi2515"

PS. Alsa mixeriin tuli nyt kajareille oma "liutin" josta pysty säätämään volumen
Missä tämä tiedosto sijaitsee?

Linux user # 406601

Heksi

• Käyttäjä
    • Profiili

Missä tämä tiedosto sijaitsee?

Kirjoita päätteeseen: sudo gedit /etc/modprobe.d/alsa-base