Kirjoittaja Aihe: Käyttäjän vaihtaminen (Ratkaistu)  (Luettu 2753 kertaa)

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Käyttäjän vaihtaminen (Ratkaistu)
« : 30.10.08 - klo:22.10 »
Tulipa nyt päivitettyä 8.04.1 > 8.10, ja mitä nyt olen tässä testannut, niin tuntuisi ainakin näin äkkiseltään kaikki toimivan aivan ok, kaikki työt, käyttäjätilit kunnossa, paitsi:  Kun yritän vaihtaa käyttäjää yläpaneelissa olevassa "vaihda käyttäjää tai sammuta" niin kone kaatuu, ja tulee ilmoitus: Graafisen järjestelmän virhe
Graafinen käyttöliittymä ei käynnistynyt oikein. Tämä estää uudet graafiset sisäänkirjautumiset. Luultavasti X:n tai GDM:n asetukset eivät ole kunnossa.  Yksityiskohdat: X-palvelin ei päättämään käynnistymistä 3 X failed.  ::)
Ei tämä maata kaada, eli ei mitään kiirettä, mutta otan kiitollisena vastaan ohjeita.

t.matti



 
« Viimeksi muokattu: 03.11.08 - klo:01.30 kirjoittanut Matzi »

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Käyttäjän vaihtaminen
« Vastaus #1 : 31.10.08 - klo:08.05 »
Joku muu osannee kertoa tarkemmin...mutta mikä näytönohjain ? Varsinkin intelin näyttiksissä+käyttäjän vaihdossa on ollut tämäntyylisiä ongelmia, joita yritetään tietääkseni korjata parhaillaan.

derive

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Käyttäjän vaihtaminen
« Vastaus #2 : 31.10.08 - klo:11.33 »
Mulla tuli täysin samanlainen herja, mutta siitä huolimatta käyttäjän vaihtaminen onnistui ihan normaalisti. Mulla näytonohjain on joku ATIn radeon, en sen tarkemmin muista nyt (en ole kotikoneella).




Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Vs: Käyttäjän vaihtaminen
« Vastaus #3 : 31.10.08 - klo:14.50 »
Joo,  mulla on Ati radeon 9600 näytönohjain, ja se on pelannut hyvin 8.04 kanssa, mutta nyt 8.10 kanssa...  Nyt kun olen lähemmin tutustunut tähän versioon, niin valitessani kirjaudu ulos-vaihtoehdon, niin pääsen kirjautumisikkunaan, josta voi kirjautua toisella käyttäjänä, eikä kone kaadu.

t.matti

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Vs: Käyttäjän vaihtaminen (Ratkaistu)
« Vastaus #4 : 03.11.08 - klo:01.30 »
Nyt tämä ongelma on ratkaistu, eli formatoin koneen ja tein täysin puhtaan asennuksen, ja ongelma hävisi  :D ja muutama työ, kun en ollutkaan ottanut niistä varmuuskopioita vaikka niin muistelin??  Se oli tietenkin ikävä puoli, että työt hävisi, mutta hyvänä puolena kuiteskin näen sen, että ne työt oli vaimon  ;D  ;D Nyt painun pehkuihin.
Hyvää yötä!!
t.matti   

kajohann

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Käytössäni on Hardy, jonka päivitin suoraan Gutsysta. Ongelmana on vaihda käyttäjää -toiminto, joka toimi hyvin aiemmassa versiossa, mutta ei enää. Kun yritän lukita käytössä olevan istunnon ja aloittaa uutta, ensimmäinen istunto kaatuu ja monitorissa välähtää Nvidian logo, jonka jälkeen ilmestyy graafinen kirjaudu sisään -ruutu. Käytössä on GF6200-näytönohjain ja ajurin versio on 169.12.

Päivitettäessä Hardyyn ajureiden kanssa joutui näkemään tavallista enemmän vaivaa ja jouduin kokeilemaan myös EnvyNG:tä, vaikka lopulliset ajurit löytyivät Ubuntun omasta varastosta. Olisiko muuten EnvyNG pitänyt silloin poistaa? Lisäksi aina sisäänkirjautuessa tulee ilmoitus "suljettuja ajureita on käytössä" ja rasti on näytönohjaimen kohdalla; en tiedä liittyykö tämä mitenkään ongelmaan. Lisätietoja logeista tms. saa tarvittaessa.

Mistä X:n kaatuminen voisi siis johtua?

En tiedä, onko ratkaisu näin yksinkertainen, mutta jossain sanottiin, etteivät Nvidian ajurit enää tukisi linuxissa useampaa kuin yhtä sessiota kerrallaan. En tietenkään enää löytänyt linkkiä, mutta voiko tämä todella pitää paikkaansa? Kiitos vastauksista.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Käyttäjän vaihtaminen (Ratkaistu)
« Vastaus #6 : 13.11.08 - klo:13.46 »
Mulla taas Hardystä päivitetty Intrepid. Käyttäjän vaihto ei enää onnistu, jos on sovelluksia auki. Olen ymmärtänyt, että tämä bugi on rekisteröity ja koskee vain Ubuntua Gnomella. Xubuntu käyttää vanhempaa vaihdinta, joka toimii oikein. Kubuntusta ei kokemusta.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Käyttäjän vaihtaminen (Ratkaistu)
« Vastaus #7 : 13.11.08 - klo:14.02 »
Mulla taas Hardystä päivitetty Intrepid. Käyttäjän vaihto ei enää onnistu, jos on sovelluksia auki. Olen ymmärtänyt, että tämä bugi on rekisteröity ja koskee vain Ubuntua Gnomella. Xubuntu käyttää vanhempaa vaihdinta, joka toimii oikein. Kubuntusta ei kokemusta.

T:Jallu59

Nopeasti tutkien en löytänyt yhtään vastaavaa bugia (ainakaan avonaista)
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/fast-user-switch-applet

Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Käyttäjän vaihtaminen (Ratkaistu)
« Vastaus #8 : 13.11.08 - klo:14.30 »
Näemmä siellä on ainakin yksi oireeseeni sopiva tilassa unconfirmed. Täytyypä käydä vahvistamassa, jahka pöytäkoneelle ehdin.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS