Kirjoittaja Aihe: Shuttle K48 kokemuksia? (Vaihtui SG31G5)  (Luettu 2054 kertaa)

ÜbR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Shuttle K48 kokemuksia? (Vaihtui SG31G5)
« : 03.11.08 - klo:16.16 »
Vanhan koneen vingunta ja rutkutus piinaa sen verran, että olen päättänyt ostaa jonkun uuden koneen vanhan tilalle.
Käyttötarkoitus olisi mediaPC, eli leffat, netti ja musiikki pääasiassa.

Löysin halvan vaihtoehdon, mutta koneen näytönohjain epäilyttää.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=21882

Kykeneekö tuo integroitu pyörittämään edes noita käyttöjärjestelmän tehosteita? Tuo 2gb maksimi muistin määrä myös arveluttaa.
Tarkoitus olisi kokeilla tuota uutta kubuntu 8.10, eikä siitä ole itsellä lainkaan kokemusta.

Kaikki kokemus tuosta laitteesta otetaan kiitollisena vastaan.
koitin käydä eilen verkkokaupassa tutkimassa koteloa, mutta eipä ollut yhtään esillä.

 :)
« Viimeksi muokattu: 04.11.08 - klo:09.58 kirjoittanut ÜbR »

Nollapiste

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 292
  • Saku Laukkanen
    • Profiili
Vs: Shuttle K48 kokemuksia?
« Vastaus #1 : 03.11.08 - klo:16.50 »
Panostaisin kyllä hieman enemmän jo noihinkin käyttöominaisuuksiin, koska tehotonta ei ikinä kannata ostaa. Tuo kyllä varmaankin tahmaa jo peruskäytössäkin, enkä menisi suorittamaan compiz-tehosteita, koska itse haluan aina nopeaa toimintaa ilamn miettimistaukoja :P Itse en siis ostaisi.

EDIT: Niin, minulla ei ole kokemusta kylläkään tuosta...
Terveisin nollapiste
Jakelupaketti-informaatiota löydät tämän linkin takaa
(pahoittelen, että joku oli käynyt spämmäämässä wikin etusivua)

ÜbR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: Shuttle K48 kokemuksia?
« Vastaus #2 : 03.11.08 - klo:18.47 »
tuota vähän arvelinkin.. täytyy katsella muita malleja.

ÜbR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: Shuttle K48 kokemuksia?
« Vastaus #3 : 04.11.08 - klo:09.58 »
Päädyin tälläiseen ratkaisuun, mutta hieman muokatttuna:

http://www.linuxkauppa.fi/tuote/3896

Barebone: Shuttle XPC Barebone, Intel Socket 775 SG31G5
Muistit: 2 kpl Kingston ValueRAM 2GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM, KVR800D2N5/2G
CPU: Intel Core 2 Quad 2.4GHz Q6600 FSB1066 2x4MB S775 Box, BX80562Q6600

Näytönohjain täytyy vielä valita. Joku Nvidian kortti varmaan täytyy etsiä. Ehdotuksia otetaan vastaan..

Vanha DianmondMax plus 9 200gb SATA löyty hyllystä. Käytän tuota jos ei pidä hirveää mekkalaa. Speksit kertoo 27/35db, mutta korva sen sitten kertoo kelpuutanko kokoonpanoon vai en. Jos ei kelpaa, päädyn todennäköisesti WD:n "luomu levyyn" eli Green Power:n, joka testien perusteella oli suorituskyvyttömyyden ohella, halpa, hiljainen ja vähän lämpöä tuottava. (Nykyään on vaikea ostaa mitään tekemättä ekotekoa. ;D )

http://plaza.fi/muropaketti/artikkelit/muistittallennus/hdd-ja-ssd-asemat-testissa

Jos jotain tulee mieleen, niin kommentoi. Ei ole suunnillleen 6-7 vuoteen tullut ostettua uutta tietokonetta, Nokian nettitablettia lukuunottamatta.
Aina on jämä raudalla tullu pärjättyä.

edit: piinaavaa rutinaa pitää tuo levy. Ei auta ku ostaa uusi..
« Viimeksi muokattu: 04.11.08 - klo:14.37 kirjoittanut ÜbR »