Kirjoittaja Aihe: OpenOffcie.org 3.0.0  (Luettu 11743 kertaa)

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: OpenOffcie.org 3.0.0
« Vastaus #20 : 16.10.08 - klo:08.14 »
Villi veikkaus on, että valikon kuvakkeet viittaavat vielä vanhaan versioon. Joku tietävä kertokoon, miten asia korjataan.

Jula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: OpenOffcie.org 3.0.0
« Vastaus #21 : 16.10.08 - klo:08.27 »
Ei pelkästään valikon kuvakkeet, vaan kun avaan kansiossa olevan tiedoston, aukeaa siis 2.4. Synapticista en aivan selkeästi löytänyt, mitkä paketit voisin poistaa...

Laiskamato

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
Vs: OpenOffcie.org 3.0.0
« Vastaus #22 : 16.10.08 - klo:12.00 »
Mene kansioon DEBS/desktop-integration ja asenna sieltä openoffice.org3.0-debian-menus_3.0-9358_all.deb

Uudet kuvakkeet ilmestyy Sovellukset / Toimisto osioon. ;D

ps. poista paketti openoffice.org-core ennen asennusta.
Laiskaks haukutaan vaikka mitään en oo tehny!

BBT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Vs: OpenOffcie.org 3.0.0
« Vastaus #23 : 17.10.08 - klo:20.48 »
Mitä tämä on olevinaan? Latasin suomenkieliseltä openoffice sivulta 32-bittiselle Linuxille tarkoitetut deb-paketit ja asensin. Sain OO:n kolmosversion käyntiin ja silloin alkoi ihmettely. Tämä näyttää ihan siltä kuin Linux -versio olisi toteutettu jollain wine-purkka -viritelmällä Windows -versiosta. Ainakin ulkoasu on kuin suoraan Win9x:stä.

Tuossa vielä kuvakaappaus:
http://i36.tinypic.com/5ow5mc.png

aho

  • Vieras
Vs: OpenOffcie.org 3.0.0
« Vastaus #24 : 17.10.08 - klo:21.28 »
Mitä tämä on olevinaan? Latasin suomenkieliseltä openoffice sivulta 32-bittiselle Linuxille tarkoitetut deb-paketit ja asensin. Sain OO:n kolmosversion käyntiin ja silloin alkoi ihmettely. Tämä näyttää ihan siltä kuin Linux -versio olisi toteutettu jollain wine-purkka -viritelmällä Windows -versiosta. Ainakin ulkoasu on kuin suoraan Win9x:stä.

No en nyt osaa sanoa mikä tuossa sinun OpenOfficessa on ongelmana, mutta tietääkseni tuo OpenOfficen teemaus on jonkinlainen purkkaviritys. Huomaa myös siinä, että valikot ovat todella tahmean hitaat. Myös kun muuttaa ikkunan kokoa, niin kuvakkeet vilkkuu ja välkkuu ja on niin hidasta että ...

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11470
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: OpenOffcie.org 3.0.0
« Vastaus #25 : 17.10.08 - klo:22.49 »
Ainakin OpenOffice 2:ssa on paketti openoffice-gnome jolla siihen saa Gnometeemojen tuen yms. Samoin siihen näkyy olevan openoffice-gtk. Jotain eroa? Näin siis minun ymmärrykseni mukaan, mutta tiedä sitten. Onko kolmoseen jotain vastaavaa?
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Jula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: OpenOffcie.org 3.0.0
« Vastaus #26 : 18.10.08 - klo:10.00 »
Mene kansioon DEBS/desktop-integration ja asenna sieltä openoffice.org3.0-debian-menus_3.0-9358_all.deb

Uudet kuvakkeet ilmestyy Sovellukset / Toimisto osioon. ;D

ps. poista paketti openoffice.org-core ennen asennusta.
Kiitos tämä auttoi...

Jussi52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 416
  • Lubuntu 18.04 ja android vehkeet
    • Profiili
Vs: OpenOffcie.org 3.0.0
« Vastaus #27 : 18.10.08 - klo:19.36 »
Nyt sitten on minullakin OpenOffice 3.0.0( OOo_3.0.0_LinuxX86_install_fi_deb.tar.gz)  Piti vähän etsiä millä sen saan asennettua ja tällä se sitten työpöydältä asentui:

cd /home/jussipussi/Desktop/DEBS

sudo dpkg -i *.deb

Milläs kuvan mukaisen valikon saa Ubuntussa aikaan?




[ylläpito on poistanut liitteen]
alkaa se kokemus karttua tästäkin

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: OpenOffcie.org 3.0.0
« Vastaus #28 : 18.10.08 - klo:20.17 »
Jos tarkoitat tuota sisimmäistä Welcome-ruutua se on ohjelma
/opt/openoffice.org3/program/soffice
jos automatiikka ei tehnyt sille käynnistintä tai menukohtaa, niin voit itse tehdä sellaisen ja käynnistää tuon.

Muuten sekin suomentuu, kun asentaa sen kielipaketinkin. ainakin minulla se alkaa "Tervetuloa" .

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Jussi52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 416
  • Lubuntu 18.04 ja android vehkeet
    • Profiili
Vs: OpenOffcie.org 3.0.0
« Vastaus #29 : 18.10.08 - klo:21.23 »
Jos tarkoitat tuota sisimmäistä Welcome-ruutua se on ohjelma
/opt/openoffice.org3/program/soffice
jos automatiikka ei tehnyt sille käynnistintä tai menukohtaa, niin voit itse tehdä sellaisen ja käynnistää tuon.

Muuten sekin suomentuu, kun asentaa sen kielipaketinkin. ainakin minulla se alkaa "Tervetuloa" .

T:Jallu59

Juu, sitä Welcome-ruutua tarkoitin ja nyt tein sen käynnistimen ja suomeksi se tuli heti. Mulla oli kielipaketti samassa paketissa Oofficen kanssa. Eli sitä en erikseen asentanut.

Kiitos Jallu59

T: Jussi40
alkaa se kokemus karttua tästäkin

Jussi52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 416
  • Lubuntu 18.04 ja android vehkeet
    • Profiili
Vs: OpenOffcie.org 3.0.0
« Vastaus #30 : 19.10.08 - klo:10.34 »
Minulla on jotain powerpoint-esityksiä joissa on ääntä mukana. Tässä kolmosversiossa ne ei ainakaan vielä minulla kuulu, diat kyllä vaihtuvat juoheasti.
Eipä toi nyt iso juttu olla, mutta saishan ne kuulua. Joku pikku juttu, mutta kun en tiedä sitä. Kai joku tietää  ???
alkaa se kokemus karttua tästäkin

AkuKalle

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 211
    • Profiili
    • ict manuaali
Vs: OpenOffcie.org 3.0.0
« Vastaus #31 : 20.10.08 - klo:17.42 »
tyhmä kysymys mutta onko nyt jostakin saatavissa deb pakettina voikkoa?

Jussi52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 416
  • Lubuntu 18.04 ja android vehkeet
    • Profiili
Vs: OpenOffcie.org 3.0.0
« Vastaus #32 : 20.10.08 - klo:18.12 »
Mulla on sellainen käsitys että ilman joudutaan vielä olemaan.(Voikkoa)
alkaa se kokemus karttua tästäkin