Kirjoittaja Aihe: MS office tiedostot auki Open Officella Firefoxissa  (Luettu 3449 kertaa)

amppat

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Kuinka saan Microsoft officella tehdyt dokumentit, esimerkiksi .doc aukeamaan Open Officella suoraan Firefoxista ilman että niitä tarvitsee ensin tallentaa levylle ja avata erikseen?
Kun klikkaan -doc tiedostoa web sivulla,  firefox antaa ainoiksi vaihtoehdoiksi talleentaa levylle tai poistua. Haluaisin että tähän tulisi myös vaihtoehdoksi avata tiedosto Open Officella (tai saisi valita applikaation)

Googletin ohjeita ja aktivoin Mozilla Plug-In:n Open officen puolelta. Sen jälkeen ilmestyivät kyllä Open Officen tiedostomuodot Firefoxin tuettujen tyyppien listaan (Content type), mutta sieltä ei löydy MS officen tyyppejä eikä listaa pääse editoimaan.
Tietysti tallentaminen levylle on turvallisempi vaihtoehto, mutta kun joutuu selaamaan läpi suuren määrän dokumentteja niin suora avaus helpottaisi.

edit: Käytössä Ubuntu 8.04 + Firefox 3.03 + Open Office 3.0
« Viimeksi muokattu: 28.10.08 - klo:23.14 kirjoittanut amppat »

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: MS office tiedostot auki Open Officella Firefoxissa
« Vastaus #1 : 28.10.08 - klo:23.17 »
Käytettävin kokonaisuustuollaiseen on mielestäni
Konqueror+KOffice
Koffice kieltämättä ei ole noille tiedostoille paras mahdollinen

OpenOffice Firefoxin sisällä kuulosta aivan hirvittävän hitaalta bloatilta.

Ilmeisesti mozpluggeria haet.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

amppat

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: MS office tiedostot auki Open Officella Firefoxissa
« Vastaus #3 : 28.10.08 - klo:23.28 »
toinen mikä toimii, on mozilla-bonobo.

tosin itse en ole koskaan ymmärtänyt miksi kukaan haluaisi minkään erillisen dokumentin avautuvan selaimen sisään...
Janne

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: MS office tiedostot auki Open Officella Firefoxissa
« Vastaus #4 : 28.10.08 - klo:23.29 »
Firefox 3. Muokkaa -> Asetukset -> Ohjelmat:

Koodia: [Valitse]
Sisältötyyppi    |  Toiminto
---------------------------------------------
Word-asiakirja   |  Käytä sovellusta OpenOffice.org...

tai valitse uusi sovellus, jonka poluksi /usr/bin/oowriter OO.org 3 writerin binäärin polku.

Lainaus
tosin itse en ole koskaan ymmärtänyt miksi kukaan haluaisi minkään erillisen dokumentin avautuvan selaimen sisään...
En minäkään.... IE + Adobe Reader plugin vuosien takaa...*puistatuksia*
« Viimeksi muokattu: 28.10.08 - klo:23.38 kirjoittanut anttimr »
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

amppat

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: MS office tiedostot auki Open Officella Firefoxissa
« Vastaus #5 : 28.10.08 - klo:23.42 »
Firefox. Muokkaa -> Asetukset -> Ohjelmat:

Word-asiakirja = Käytä sovellusta OpenOffice.org... tai vallitse uusi sovellus, jonka poluksi /usr/bin/oowriter

Tätä alunperin ihmettelin, minulla listasta ei löydy "Word-asiakirjaa" eikä sinne pääse uusia tyyppejä lisäämään


Lainaus
tosin itse en ole koskaan ymmärtänyt miksi kukaan haluaisi minkään erillisen dokumentin avautuvan selaimen sisään...


Tarkoitus ei ollut avata dokumenttia selaimen sisään, vaan että dokumentin voisi avata suoraan firefoxista erilliseen OO-ikkunaan. Jos esimerkiksi klikkaan tuolta pluggerin sivulta löytyvää .gz tiedostoa, FF aukaisee ikkunan jossa default-valintana Open with ja vieressä valikko josta applikaation voi valita (Archieve manager). Mutta kun klikkaan .doc tiedostoa tätä valintaa ei ole, on pelkästään mahdollista tallentaa tiedosto levylle.

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: MS office tiedostot auki Open Officella Firefoxissa
« Vastaus #6 : 29.10.08 - klo:00.00 »
Lainaus
Tätä alunperin ihmettelin, minulla listasta ei löydy "Word-asiakirjaa"

Niinpä teit. Jos vain olisin malttanut lukea viestin kunnolla loppuun.
No, minullakin se tuli listaan vasta kun olin avannut selaimen kautta yhden doc-tiedotoston,

Voisit tietenkin tarkistaa about:config ruudusta

browser.helperApps.neverAsk.saveToDisk -asetuksen arvon. Minulla se on tyhjänä.


« Viimeksi muokattu: 29.10.08 - klo:00.17 kirjoittanut anttimr »
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

amppat

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: MS office tiedostot auki Open Officella Firefoxissa
« Vastaus #7 : 29.10.08 - klo:08.40 »
Ongelma näyttää loppujen lopuksi olevan sivukohtainen, kokeilin avata word tiedostoja toisilta sivustoilta ja nyt toiminta oli kuten piti. Ponnahdusikkunaan ilmestyi valinta avata tiedosto Open Officella ja sen jälkeen "ohjelmat listaaan" asetuksissa ilmestyi word-tyyppi.
Edelleenkään alkuperäisellä sivulla word dokumentit eivät aukea Open Officen puolelle, vaikka word dokumentti on nyt määritelty Open Officelle ja Firefox ilmoittaa ponnahdusikkunassa että dokumentin tyyppi on Word Asiakirja ?

Sivusto jolla ongelma ilmenee on KTWeb, jolla monet kunnat julkaisevat  valtuustojen ym. pöytäkirjoja. Sovellus on muutenkin kuin suoraan 90-luvulta, taas on kunnille myyty p....aa. Toivottavasti valtuustoaloite,"Avoimien asiakirjojen tukemisesta", jota alunperin etsin etenee  ;)

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Vs: MS office tiedostot auki Open Officella Firefoxissa
« Vastaus #8 : 29.10.08 - klo:09.23 »
Ongelman juuri on kai siinä ettei tuo KTweb anna tiedostolle oikeaa Mime-tyyppiä vaan väittää sen olen text/html.

"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori