Kirjoittaja Aihe: Mozillaan kaksi profiilia (Ratkaistu)  (Luettu 2585 kertaa)

mmj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 143
  • Harjoittelen Ubuntun käyttöä
    • Profiili
Mozillaan kaksi profiilia (Ratkaistu)
« : 15.10.08 - klo:19.01 »
Hei!
Saako Ubuntussa Mozillaan kahta profiilia? Koneessa on 8.04 ja Mozilla 3.0.3. En ole etsinnöistä huolimatta löytänyt kohtaa, josta profiileja voisi luoda.
T: Masa
« Viimeksi muokattu: 15.10.08 - klo:20.10 kirjoittanut mmj »

Kullervo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 875
    • Profiili
Vs: Mozillaan kaksi profiilia
« Vastaus #1 : 15.10.08 - klo:19.14 »
Hei!
Saako Ubuntussa Mozillaan kahta profiilia? Koneessa on 8.04 ja Mozilla 3.0.3. En ole etsinnöistä huolimatta löytänyt kohtaa, josta profiileja voisi luoda.
T: Masa

ALT+F2 ja kirjoita firefox -profilemanager ja enter

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Mozillaan kaksi profiilia
« Vastaus #2 : 15.10.08 - klo:19.14 »
Kun lisäät Firefoxin käynnistimeen perään -P valitsimen, voit luoda, poistaa ja valita profiilin.
-no-remote valitsin sallii useamman Firefoxin käynnistämisen samaan aikaan (tietysti eri profiileilla).
Esim. minulla käynnistyy työpöydän kansioon purkamani yöllinen testiversio seuraavasti:
/home/salai/Desktop/firefox_en/firefox -P -no-remote
(-P:n jälkeen voi myös laittaa halutun profiilin nimen).

PS. Minkähän takia Ubuntun Gnomen päämenussa ei voi noita ohjelmien käynnistysasetuksia tehdä suoraan, vaan täytyy käynnistin laittaa paneeliin tai työpöydälle.


mmj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 143
  • Harjoittelen Ubuntun käyttöä
    • Profiili
Vs: Mozillaan kaksi profiilia
« Vastaus #3 : 15.10.08 - klo:20.10 »
Kiitos, Salain ohjeesta sain avun, jostakin syystä tuo Kullervon vinkki ei toiminut mulla. Tärkeintä on kuitenkin se että nyt koneellamme voi olla kaksi Mozillan käyttäjää ilman, että tarvitsee tehdä toista käyttäjätunnusta Ubuntuun. Tätä hainkin!
T: Masa

Kullervo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 875
    • Profiili
Vs: Mozillaan kaksi profiilia
« Vastaus #4 : 15.10.08 - klo:20.33 »
Kiitos, Salain ohjeesta sain avun, jostakin syystä tuo Kullervon vinkki ei toiminut mulla. Tärkeintä on kuitenkin se että nyt koneellamme voi olla kaksi Mozillan käyttäjää ilman, että tarvitsee tehdä toista käyttäjätunnusta Ubuntuun. Tätä hainkin!
T: Masa

Päätteessä tuo sama asia
Koodia: [Valitse]
firefox -profilemanager
ja firefox pitää olla suljettuna.

Toimii ainakin minulla.


Kokeilin myös
Koodia: [Valitse]
firefox -P
« Viimeksi muokattu: 15.10.08 - klo:20.39 kirjoittanut Kullervo »

mmj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 143
  • Harjoittelen Ubuntun käyttöä
    • Profiili
Vs: Mozillaan kaksi profiilia (Ratkaistu)
« Vastaus #5 : 15.10.08 - klo:21.33 »
Joo, nyt toimii Kullervon ohje myös mulla, mitä lie aiemmin kirjoitin väärin...

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Mozillaan kaksi profiilia
« Vastaus #6 : 15.10.08 - klo:22.57 »
PS. Minkähän takia Ubuntun Gnomen päämenussa ei voi noita ohjelmien käynnistysasetuksia tehdä suoraan, vaan täytyy käynnistin laittaa paneeliin tai työpöydälle.

Tuota oli ihan pakko kokeilla ja kyllähän ne asetukset menevät myös valikon kautta perille. Minulla on Gnome 2.24 eli Intrepid, mutta enpä usko, että siinä on eroa aikaisempiin. Menun firefoxiin laitettu käynnistyskomento firefox -ProfileManager -no-remote %u tuo profiilinvalinnan esille ihan kuten kuuluu.

Jos joku ei ole huomannut kerrotaan, että valikon muokkauksen saa esille hiiren oikealla paneelin päällä.
« Viimeksi muokattu: 15.10.08 - klo:23.01 kirjoittanut anttimr »
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Mozillaan kaksi profiilia
« Vastaus #7 : 15.10.08 - klo:23.32 »
Jos joku ei ole huomannut kerrotaan, että valikon muokkauksen saa esille hiiren oikealla paneelin päällä.
Niinpä tietysti. Se vaan tuntuisi loogisemmalta mennä muuttamaan kutakin käynnistintä suoraan siitä itsestään hiiren oikealla näppäimellä. Olinhan minäkin tuota joskus käyttänyt, mutta unohtanut, kun käytän älyttömän vähän koko menua.

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Mozillaan kaksi profiilia (Ratkaistu)
« Vastaus #8 : 15.10.08 - klo:23.50 »
Lainaus
Se vaan tuntuisi loogisemmalta mennä muuttamaan kutakin käynnistintä suoraan siitä itsestään hiiren oikealla näppäimellä

Juu, näin kyllä.
Itse käytän paljon valikkoa, mielestäni se on hyvä. Mutta menun muokkausohjelma (alacarte) on heikko esitys, hidas ja epäintuitiivinen. Yrittäkääpä vaikka luoda alikansioita menuihin ja siirrellä sinne ohjelmia...
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal