Kirjoittaja Aihe: MSI 848P Neo-V. Käynnistyy yöllä yksinään, WOL ei käytössä.  (Luettu 1495 kertaa)

Grease

• Käyttäjä
    • Profiili
Elikkäs otsikon mukainen ongelma. Kone käynnistyy yöllä kello 01:31:53, kellonaika bootchartista. Ongelma esiintyy ainoastaan jos koneen sammuttaa Ubuntusta, Windowsista sammutettaessa kone ei käynnisty omineen.

Toinen ongelma on uudelleen käynnistys. Kun Ubuntusta lykkää reboottia kone jää jumittamaan levyjen tunnistukseen eikä käynnisty resettiä painamallakaan oikein vaan on painettava virtanapista (ei virtalähteen) virrat pois ja uudelleen käyntiin. Windows käynnistyy uudelleen normaalisti.

Olen suhteellisen ymmälläni ongelmasta koska kuvittelin että käyttöjärjestelmä ei kajoa biossiin. Olen poistanut biosista verkkokortin käytöstä. Kone käynnistyy yöllä vaikkei verkkojohto olisi kiinnikkään. Päivitin biosin tuoreimpaan versioon ja vaihdoin uuden patterin. Googlekin tuntuu antavan vesiperän tai ehkä kyse on vääristä hakusanoista. Olen laittanut koneeseen Pci-wifi kortin mutta ongelma esiintyi jo sitä ennen.

Olen asentanut koneeseen aikaisemmin Xubuntun ja siinä oli sama ongelma. Distrona on 8.04 32-bit Desktop

Kokoonpano on siis:

Emo: Msi 848P Neo-V
Prossu: P4 3.00ghz prescott
Näyttis: Radeon 7000 Agp
Kovo: 40gb Seagate barracuda 7200.7

Jos joku fiksumpi keksii ratkaisun niin tattista vaan.

« Viimeksi muokattu: 23.09.08 - klo:09.22 kirjoittanut Grease »