Ongelmani on seuraava: Sampopankki vaatii toimiakseen (ainakin mulla) sun-java5 paketit. ...
Onko siihen joku hyvä keino olemassa?
Minulla oli aiemmin käytössä myös Java 6 -versio, mutta oli pakko "päivittää" se taaksepäin 5-versioksi, ennen kuin laskun maksun vahvistui onnistui SampoPankissa. Välillä minulla oli molemmat versiot yhtä aikaa, mutta SampoPankki ei toiminut. Se vika on siellä päässä.
Ehkä yksi tapa on se, että aina kun menee pankkiin, laittaa 5-version, ja muulloin pitää 6-version koneessa. Työlästä, mutta toimivaa.
Toinen tapa on siirtää pankkipalvelut paremmin toimivaan pankkiin, esim. Aktia Bankin nettipalvelut ovat aivan eri tasolla kuin tanskalaisella Danske Bankilla, joka kaappasi Suomen kansallisomaisuutta itselleen, siis entisen Postipankin, sittemmin Leonian ja nykyisin SampoPankin.
Olen itse ratkaissut tilanteen niin, että käytän molempia pankkeja toistaiseksi. Jos Sampo Pankki alkaa kokonaan tökkiä, asioin tulevaisuudessa vain Aktia Bankissa. Vaimoni käyttää Nordeaa, mutta sen nettipankki ei vakuuta, ainakaan Aktiaan verrattuna.