Kirjoittaja Aihe: Levyosio ei näy Ubuntussa  (Luettu 1604 kertaa)

Karri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 217
  • rlu #447877
    • Profiili
    • Vitonen Entertainment
Levyosio ei näy Ubuntussa
« : 09.09.08 - klo:17.31 »
Olen alustanut Ubuntua asentaessani ext3-osion (Ubuntu on toisessa osiossa).
Tämä osio ei kuitenkaan näy Nautiluksessa. Flaggasinko osion väärin? Pistin sille /boot kun en tiennyt mitä pistää.
Ubuntu 9.04 | Asus P5K, Intel Core 2 Duo E8400 3,0 Ghz, PNY GeForce 8800 GTS 512 MB g92, Kingston HyperX 4GB DDR2 800mhz (1GBx4), 1TB SATA + 750 GB ATA + 750 GB ATA, Samsung Super Writemaster DVD+-RW Dual Layer SH-S223F

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11453
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Levyosio ei näy Ubuntussa
« Vastaus #1 : 09.09.08 - klo:17.35 »
No nyt se osio löytyy sitten /boot-paikasta, mutta se ei liene oikea liitospiste jonne sen haluat, koska tuolla ovat Ubuntun-kernelit ja muut semmoiset (tärkeät..). Jos et ole kovin paljon ehtinyt tehdä koneella (asennella ohjelmia yms.) niin voithan (koska se on helpointa) asentaa uudestaan. Ja tällä kertaa laita se /media/jokunimisille jos haluat sen näkyvän työpöydällä (toki muuallekin liitettynä onnistuu lisätä työpöydälle) tai /mnt/jokunimisille.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Karri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 217
  • rlu #447877
    • Profiili
    • Vitonen Entertainment
Vs: Levyosio ei näy Ubuntussa
« Vastaus #2 : 09.09.08 - klo:17.44 »
Ok, ei tuo niin tärkeää ole saada jos menee näin vaikeaksi. On kiire projektin kanssa joten en viitsi nyt ruveta asentamaan.
Asennellaan uusiksi sitten taas kun uusi Ubuntu julkaistaan ensi kuun lopulla.
Ubuntu 9.04 | Asus P5K, Intel Core 2 Duo E8400 3,0 Ghz, PNY GeForce 8800 GTS 512 MB g92, Kingston HyperX 4GB DDR2 800mhz (1GBx4), 1TB SATA + 750 GB ATA + 750 GB ATA, Samsung Super Writemaster DVD+-RW Dual Layer SH-S223F

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Levyosio ei näy Ubuntussa
« Vastaus #3 : 09.09.08 - klo:18.02 »
Olen alustanut Ubuntua asentaessani ext3-osion (Ubuntu on toisessa osiossa).
Tämä osio ei kuitenkaan näy Nautiluksessa. Flaggasinko osion väärin? Pistin sille /boot kun en tiennyt mitä pistää.

Jos asennuksen yhteydessä (osioi itse) määrittelit osion /boot niin silloin se osio on kyseisessä paikassa.
Peruskäyttäjälle ei ole suurempaa syytä määritellä erillistä /boot osiota.

Osioinnin yhteydessä voi itse määritellä sen liitospisteen,
Ei tarvitse listasta valita.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!