Kirjoittaja Aihe: Firefox ei päivitä[Ratkaistu]  (Luettu 1764 kertaa)

AnAnAsAKääMä

• Käyttäjä
    • Profiili
Firefox ei päivitä[Ratkaistu]
« : 14.08.08 - klo:19.01 »
Tervehdys!

Olen käyttänyt Linuxia nyt n.2-3viikkoa. Hardy Hero käytössä ja nyt on vähän onkelmaa tuon Firefoxin kanssa.
Se ei antanut päivittää eikä asetuksista saanut laitettua päivitysruksia päälle(Muokkaa->Asetukset->Lisäasetukset->Päivitys->Hae päivityksiä väliajoin.)
Poistin Firefoxin ja piilotetun kansion Kotikansiosta ja sen jälkeen siellä oli ruksi, mutta kun laitoin kirjainmerkit ruksi hävisi eikä taaskaan anna laittaa niitä päivityksiä päälle.

Toinen ärsyttävä juttu on kun kirjoittaa esim vr osoitekenttään se etsii vr.com sivun eikä vr.fi . 
Firefox 3.0.1 käytössä siis.

Tämmöstä tällä kertaa, huomenna erillaista.
« Viimeksi muokattu: 14.08.08 - klo:21.04 kirjoittanut AnAnAsAKääMä »

Storck

• Vieras
Vs: Firefox ei päivitä
« Vastaus #1 : 14.08.08 - klo:19.13 »
Firefox päivittyy Ubuntun päivityksen yhteydessä - se on siis kunnossa. Linux ei ole vindous.

Petri Järvisalo

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: Firefox ei päivitä
« Vastaus #2 : 14.08.08 - klo:19.16 »
Ubuntussa päivitykset hoitaa "päivitysten hallinta", joten siksi firefox ei itse päivitä itseään niinkuin windowsissa.
On tärkeää muistaa että linuxeissa pakettihallinta hoitaa koko järjestelmän ohjelmien päivityksen.
Voit tarkistaa mikä on päivitysten tiheys ja säätää automaattiset päivitykset seuraavasta paikasta:
Järjestelmä --> Ylläpito --> Ohjelmalähteet täältä valitse kohta päivitykset.

itse päivittäminen tapahtuu seuraavalla ohjelmalla, jos automaattiset päivitykset on otettu pois käytöstä:
Järjestelmä --> Ylläpito --> Päivitysten hallinta

Ja toiseen kysymykseen vastaus:

kirjoita osoitekenttään about:config
täältä etsi seuraava avain: browser.fixup.alternate.suffix
muuta avaimen arvo .com --> .fi
sulje välilehti

ja homma pelaa.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.

AnAnAsAKääMä

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Firefox ei päivitä[Ratkaistu]
« Vastaus #3 : 14.08.08 - klo:21.05 »
Kiitos.