Kirjoittaja Aihe: Miten saan työpöydälle ohjelmia?  (Luettu 2080 kertaa)

Scionar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Miten saan työpöydälle ohjelmia?
« : 22.06.08 - klo:01.26 »
Olen netistä etsiskellyt vastausta ongelmaan koko päivän, mutta ei auttanut vaikka vaikka kuinka monta foorumia ja hakukonetta kävin läpi.

Haluaisin työpöydälleni laitettua Conkyn ja Päätteen kuten seuraavassa kuvasa näkyy:
http://img293.imageshack.us/img293/7279/screenshotiy8.png

Mitä tarvitsee asentaa ja tehdä jotta tämä onnistuisi?

Mippe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Miten saan työpöydälle ohjelmia?
« Vastaus #1 : 22.06.08 - klo:01.38 »
Conkyn saa

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install conky
Oletuksenahan se ei tuolta näytä, esim. Arch Linuxin foorumeilta löytyy screenshot threadi jossa on paljon erilaisia koodin pätkiä conkylle ja terminaaleille ;)

ps. conky käynnistetään päätteestä komennolla
Koodia: [Valitse]
conky
« Viimeksi muokattu: 22.06.08 - klo:01.43 kirjoittanut Mippe »
AMD Athlon 64 5600+ || ATI Radeon 3650 || 2x 500Gb SATA|| 4Gb RAM || High Definition Audio
Blogi

Scionar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: Miten saan työpöydälle ohjelmia?
« Vastaus #2 : 22.06.08 - klo:02.05 »
Conkyn saa

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install conky
Oletuksenahan se ei tuolta näytä, esim. Arch Linuxin foorumeilta löytyy screenshot threadi jossa on paljon erilaisia koodin pätkiä conkylle ja terminaaleille ;)

ps. conky käynnistetään päätteestä komennolla
Koodia: [Valitse]
conky

Kyllä minä nyt Conkyn olen asentanut. Tarkoitan sitä että haluan ne ohjelmat tuon muotoisiksi työpöydälle. Menen katsomaan mitä sieltä Arch Linuksin foorumeilta löytyy.

JTap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Vs: Miten saan työpöydälle ohjelmia?
« Vastaus #3 : 22.06.08 - klo:09.15 »
conkyssa on ainakin amarok-scripti lisätty, löytyy http://conky.sourceforge.net/screenshots.html
pääte vois olla tilda, ainakin sen saa borderlessina ja läpinäkyvänä ikäänkuin olisi työpöytään sulautettu. Tilda löytyy synapticilla.