Kirjoittaja Aihe: Videot lakanneet toimimasta [Ratkaistu]  (Luettu 7764 kertaa)

RistoR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 415
    • Profiili
Vs: Videot lakanneet toimimasta [Ratkaistu]/Ylen uutiset ongelma
« Vastaus #20 : 09.06.08 - klo:22.16 »
Sitten lopuksi poistin tuon Mplayer-plugin. Se oli vaadittu loitsu. Sen jälkeen kaikki toimii jälleen hienosti. Näkyvät videot ja netti-tv:t.
-------
Toisen koneelle Hardya asentaessani kävi ilmi, että ilmeisesti edellä oleva toimi siksi, että minulla oli vanhastaan asennettu VCL.

En tiedä pitäisikö aloittaa uusi ketju mutta jatkan tästä, kun ongelma koskettaa samaa asiaa:
YLEN pääuutislähetrykset eivät toistuneet. Alueuutiset kylläkin. Minulla oli Firefoxin asetuksissa "MediaPlayerConnectivity - Avaa videovirtaus suoraan ulkoisesa soittimessa". Virheilmoituksena tuli: Unable to open 'http://akastreaming.yle.fi/vp/fiyle/no_geo/ondemand.ASX?gjmf=areena/1/31/34/1313496_846799'

Poistin käytöstä tuon em. MPlayer-asetuksen ja nyt KAIKKI uutiset avautuvat ja tietysti suoraan Firefoxiin.
HANKALUUTENA on, että Firefoxissa ei ole tauko, pysäytys yms. säätöjä ollenkaan. Keskeytyksenkin voi tehdä vain sulkemalla Firefoxin.  Siksi haluaisin että Uutiset toimisivat myös silloin kun Firefox avaa ne erikseen MPlayerin ikkunaan. Onko apuja?

Asennettuna on mm. ubuntu-restricted-extras, mozilla-plugin-vlc, gstreamer plugin.

Käytän Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon) enkä ole päivittänyt 8.04:een, kun hieman epäilyttää mitä saa taas Ylen Areenan kanssa pelleillä ...

Mummeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Videot lakanneet toimimasta [Ratkaistu]/Ylen uutiset ongelma
« Vastaus #21 : 15.06.08 - klo:13.46 »
Lainaus
Käytän Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon) enkä ole päivittänyt 8.04:een, kun hieman epäilyttää mitä saa taas Ylen Areenan kanssa pelleillä ...

En osaa sinänsä ottaa ongelmaasi kantaa, mutta lukuunottamatta tässä ketjussa esitettyä ongelmaa, joka tuli ratkaistuksi, Hardyssa minulla videot ja netti-tv:t toimivat verrattomasti paremmin kuin Gutsyssä. Itse asiassa Hardyssa toimi aluksi kaikki loistavasti, vaan sitten kun päivitin tarjolla olevat päivitykset, ketjussa esittämäni ongelma vasta syntyi. Lienevät jo korjanneet päivityksen puutteet.  Gutsyssa en saanut kaikkia netti-tv:tä näkymään, vaan Hardyssa näkyy - tosin en mikään tekniikan ihmelapsi (tai oikeammin vanhus  ;D) olekaan.