Kirjoittaja Aihe: USB laitteiden poistaminen ei onnistu  (Luettu 3415 kertaa)

kukiknas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
USB laitteiden poistaminen ei onnistu
« : 16.05.08 - klo:15.00 »
Eli kun yritän poistaa esim iPodia tai muistitikkua turvallisesti, tulee ilmoitus: "Laite on irrotettu, mutta mediaa ei voitu poistaa asemasta."
Mikä neuvoksi!? Sama mokoma taisi kyllä toimia vielä 7.10 version aikoihin..

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: USB laitteiden poistaminen ei onnistu
« Vastaus #1 : 16.05.08 - klo:15.50 »
Siis napsautat sen laitteen kuvaketta työpöydällä oikealla napilla ja valitset "Poista asema" (tms.), jolloin seuraava virheilmoitus tulee?
alias vililikku

ealho

  • Vieras
Vs: USB laitteiden poistaminen ei onnistu
« Vastaus #2 : 16.05.08 - klo:16.59 »
Itsellä teki Hardyssa vielä jokin aika samaa, kun yritti irrottaa usb-laitetta Eliaksen edellä kuvaamalla tavalla. Tosin ainakin itselläni se laitteen kuvake hävisi työpöydältä, joten arvelin sen irronneenkin järjestelmästä. Nyt näyttäisi tämä herja kuitenkin poistuneen, olisiko joku päivitys aiheuttanut tämän?

Voisiko tuo herja olla tarkoitettu cd/dvd-asemille? Kun niissähän media voidaan fyysisesti poistaa asemasta kelkka avaamalla...

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: USB laitteiden poistaminen ei onnistu
« Vastaus #3 : 16.05.08 - klo:17.22 »
siltä vaikuttaa, vaikka tuo ilmoitus onkin sen kanssa hiukan ristiriidassa:

"laite poistettu" -miten poistetaan DVD -asema hiirellä osoittamalla? (lukuunottamatta ulkoisia USB -asemia, niistä tosin ei ole kokemusta)
"mediaa ei voitu poistaa asemast" -lähes varmasti CD/DVD -asemaan viittaa tämä ilmoitus (tai ainakin pitäisi)

voisiko olla kääntäjälle tapahtunut lapsus?
« Viimeksi muokattu: 16.05.08 - klo:17.24 kirjoittanut Toni Alenius »
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

kukiknas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: USB laitteiden poistaminen ei onnistu
« Vastaus #4 : 19.05.08 - klo:00.21 »
Siis napsautat sen laitteen kuvaketta työpöydällä oikealla napilla ja valitset "Poista asema" (tms.), jolloin seuraava virheilmoitus tulee?

Khyllä! Siis esim ipodin kohdalla klikkaan siinä työpöydällä ja painan "poista laite turvallisesti".. Sitten se vihreä kolmio merkki häviää, eli laite ei enää ole liitettynä mutta varsinainen turvallinen poisto jää kai tekemäti!

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: USB laitteiden poistaminen ei onnistu
« Vastaus #5 : 19.05.08 - klo:07.56 »
Samaa tekee mulle vieläkin Kubuntu 8.04. Laite kyllä "umountataan" mutta sitä ei poisteta kokonaan. Olen tosin huomannut että sen voi sen jälkeen nyppästä irti koneesta, eikä ainakaan vielä mitään ylimääräisiä virheilmoituksia ole tullut.

kukiknas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: USB laitteiden poistaminen ei onnistu
« Vastaus #6 : 19.05.08 - klo:18.37 »
Samaa tekee mulle vieläkin Kubuntu 8.04. Laite kyllä "umountataan" mutta sitä ei poisteta kokonaan. Olen tosin huomannut että sen voi sen jälkeen nyppästä irti koneesta, eikä ainakaan vielä mitään ylimääräisiä virheilmoituksia ole tullut.

Joo, kyllä ainaki muistitikku toimi sen jälkeen, jopa windowsissa, mutta tuohon saakelin ipodiin ei musiikin laittaminen onnistu tän kyseisen hiton ongelman takia!

kukiknas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: USB laitteiden poistaminen ei onnistu
« Vastaus #7 : 26.05.08 - klo:06.17 »
Eikö kenelläkään ole antaa jonkinlaista ratkaisua tähän ongelmaan!?

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: USB laitteiden poistaminen ei onnistu
« Vastaus #8 : 26.05.08 - klo:14.25 »
Testailin ipodilla niin samat virheet sieltä tulee mutta kyllä sinne silti musiikki uppoaa ihan normaalisti ainakin linuxilla lisättäessä. Koitatko itse lisätä linuxilla ? Mitä virhettä se sitten tarjoaa jossei se musiikki mene sinne ? Millä ohjelmalla koitat lisätä musiikkia

kukiknas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: USB laitteiden poistaminen ei onnistu
« Vastaus #9 : 27.05.08 - klo:03.42 »
Testailin ipodilla niin samat virheet sieltä tulee mutta kyllä sinne silti musiikki uppoaa ihan normaalisti ainakin linuxilla lisättäessä. Koitatko itse lisätä linuxilla ? Mitä virhettä se sitten tarjoaa jossei se musiikki mene sinne ? Millä ohjelmalla koitat lisätä musiikkia

On tuossa ollu noita ongelmia ja ulkosen kanssa oli vähä probleemaa vaihtaa omasta linuxista kaverin windowsille, mutta siihen löydettiin jo ratkaisu! Mutta jostainhan tuon virheilmoituksen on johduttava! Joo, linukalla oon lisäilly musaa gtkpod ohjelmalla, sillä amarokilla lisätessä alkoi podi itsessään kaatuilemaan! Biisit kyllä löytyy iPodin tungettaessa usb piuhalla esim auton soittimeen mutta se ei niitä soittolistoihin löydä joten aux piuhan kautta tai kuulokkeilla kuuntelu jää väliin!

Znake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: USB laitteiden poistaminen ei onnistu
« Vastaus #10 : 30.05.08 - klo:00.44 »
Mulla tuli jotain tuon tapasta, että levyn asemaan laittaminen teki kuvakkeen oletusnäytön työpöydälle, MUTTA avasi sen kahdesti Nautiluksessa. Oman selainikkunan kumpaakin näyttöön (erilliset työtilat).

Avautuneista ikkunoista suljin toisen -> kuvake katosi työpöydältä, mutta aseman tiedostoja pystyi käsittelemään edelleen ok. Toisen ikkunankin sulkeminen meni ok. Ongelma tuli levyn asemasta poistossa. Tuli virheilmoitus, ettei mediaa voinut poistaa tjsp muistelisin.Tämä siis vaikka kelkka avautui ja levyn sai ulos. Seuraava meni sisään ja poistossa sama juttu. Tämä toistui muutaman kerran, mutta katosi mystisesti parin levyn jälkeen.

Käyttis Ubuntu 8.04. Päivitetty versiosta 7.10, mikäli sillä on merkitystä.
« Viimeksi muokattu: 30.05.08 - klo:00.53 kirjoittanut Znake »

kukiknas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: USB laitteiden poistaminen ei onnistu
« Vastaus #11 : 04.06.08 - klo:19.04 »
Mulla tuli jotain tuon tapasta, että levyn asemaan laittaminen teki kuvakkeen oletusnäytön työpöydälle, MUTTA avasi sen kahdesti Nautiluksessa. Oman selainikkunan kumpaakin näyttöön (erilliset työtilat).

Avautuneista ikkunoista suljin toisen -> kuvake katosi työpöydältä, mutta aseman tiedostoja pystyi käsittelemään edelleen ok. Toisen ikkunankin sulkeminen meni ok. Ongelma tuli levyn asemasta poistossa. Tuli virheilmoitus, ettei mediaa voinut poistaa tjsp muistelisin.Tämä siis vaikka kelkka avautui ja levyn sai ulos. Seuraava meni sisään ja poistossa sama juttu. Tämä toistui muutaman kerran, mutta katosi mystisesti parin levyn jälkeen.

Käyttis Ubuntu 8.04. Päivitetty versiosta 7.10, mikäli sillä on merkitystä.


Joo mullakin nää ongelmat alko päivityksen jälkeen!