Kirjoittaja Aihe: Päivitykset lakkasi toimimasta [ratkaistu]  (Luettu 1672 kertaa)

panup

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Päivitykset lakkasi toimimasta [ratkaistu]
« : 03.06.08 - klo:13.08 »
Elikkä semmonen tapaus, kun Ubuntu ilmottelee päivityksiä olevan saatavilla ja sitten klikkaa sitä kuvaketta, josta se latailee niitä, niin tulee tämmöinen ikkuna.

Koodia: [Valitse]
Kaikkia päivityksiä ei voida asentaa

Suorita osittainen jakelupäivitys asentaaksesi mahdollisimman monta päivitystä.

Tähän voi olla tarvetta seuraavista syistä:
*Edellinen päivitys ei päässyt loppuun
*Joissain asennetuissa ohjelmissa on ongelmia
*Käytät epävirallisia ohjelmapaketteja, jotka eivät tule Ubuntulta
*Käytät Ubuntun kehitysversiota, jolloin tällainen on normaalia



Sitten kun klikkaa, että "Osittainen päivitys", niin kone jurskuttaa hetken ja tulee seuraava virheilmoitus.

Koodia: [Valitse]
Tarvittavia päivitykseen liittyviä tarkistuksia ei voitu tehdä
Päivitystä määriteltäessä tapahtui ratkaisematon ongelma:

Tämä voi johtua:
*Päivittämisestä Ubuntun julkaisemattomaan kehitysversioon
*Ubuntun kehitysversion käyttämisestä
*Ubuntuun kuulumattomien, epävirallisten ohjelmapakettien käyttämisestä

Käyttämäni Ubuntun versio on 8.04 (hardy), ydin 2.6.24-16-generic, Gnome 2.22.2 ja levytilaakin on vapaana yli neljäsataa gigaa. Tätä on jatkunut noin viikon verran ja saatavilla näyttäisi olevan jo 47 uutta päivitystä, joita se ei saa asennettua.

"Epävirallisista" ohjelmapakeista en osaa sanoa mitään muuta kuin, että CmapToolsin Linux-versio on mulla asennettuna koneelle, mutta kyllä nämä päivitykset toimi pitkään sen asentamisen jälkeenkin ihan kunnolla. Muista en osaa sanoa onko ne virallisia vai epävirallisia, mutta näköjään jotain ylimääräistä sinne on kertynyt.

Ainiin ja Firefoxissa mulla on käytössä AdBlock Plus, NoScript ja iMacros. Tiedä häntä voiko nekin vaikuttaa johonkin.

Osaisiko joku neuvoa mitä tälle tilanteelle voisi tehdä?
« Viimeksi muokattu: 03.06.08 - klo:13.30 kirjoittanut panup »
Panu

panup

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Päivitykset lakkasi toimimasta
« Vastaus #1 : 03.06.08 - klo:13.29 »
Uskomatonta, löysin lääkkeen "ummetukseen" ihan itse. Nimittäin kun tulee tuo ensimmäinen virheilmoitus niin ei valitsekaan "Osittainen päivitys" vaan "Sulje", jolloin pääsee itse valitsemaan paketit mitä yritetään asentaa. Ruksasin sitten vaan 2-10 pakettia kerrallaan ja tätä toistamalla lopulta kaikki paketit tulivat asennetuksi. Ei vaan kärsinyt yrittää asentaa niitä kaikkia yhdellä kerralla.

Helpotus on suunnaton :D
Panu