Kirjoittaja Aihe: Tietokoneeni ei osannut toistaa äänilevyä [ratkaistu]  (Luettu 2177 kertaa)

Pate

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 88
    • Profiili

Asensin Ubuntu studion ohjeiden mukaan, mutta ei edes Totem-soitin kykene soittamaan äänilevyjäni, eikä tiedosto selain edes huomaa äänilevyä.

Tietokoneeni on HP compaq nx9010 kannettava.

Antakaa neuvoa.
T: Paavo
« Viimeksi muokattu: 02.06.08 - klo:18.08 kirjoittanut Elias »

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Tietokoneeni ei osannut toistaa äänilevyä
« Vastaus #1 : 01.06.08 - klo:19.23 »
Millaisia äänilevyjä? Tavallisia kaupasta ostettuja cd-levyjä?
alias vililikku

roki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 192
  • Ubuntu Studio
    • Profiili
    • koti Sivu
Vs: Tietokoneeni ei osannut toistaa äänilevyä
« Vastaus #2 : 01.06.08 - klo:19.31 »
Audacious soittanee. Ohjeistusta tuli jo annettua toisaalle: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=18438.0

Saa sen soittamaan vinyylilevyjäkin, mutta se on jo vähän isomman työn takana.

Linuxin käyttäjä kernelin versiosta 1.2.13

Pate

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 88
    • Profiili
Äänilevyjen soitto ei toimi
« Vastaus #3 : 02.06.08 - klo:17.43 »

Kun laitoin tavallisen audiolevyn, kaupasta ostetun. Niitä olin aiemmin muilla linuxeilla soittanut. Ja nyt sitten on jotain outoa. Lunux huomaa levyn kun sijanteihin ilmestyy Äänilevy. Sitten kun se yrittää aukaista niin valittaa:

Sijaintia "cdda://hdc/" ei voi avata
Tähän sijaintiin kytketyn oletustoiminnon komennon käynnistämisessä tapahtui virhe.

Näin se valittaa. Olenkohan mä itse vahingos säätänyt tän cd-aseman jotenkin vinoon kun ei aukaise levyjä vai puuttuiko multa Ubuntua asentaessa joku säätö mikä olis pitäny tehdä asennuksessa. Asennuksessa kun ei muistaakseni mainittu mitään ääni-cd-levyistä. Puuttuuko multa joku koodekki. Asensin mielestäni kaikki koodekit.

Antakaa neuvoa
T:Paavo

Pate

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 88
    • Profiili
JEE!
« Vastaus #4 : 02.06.08 - klo:17.48 »
Hei

Mä sainkin sen toimimaan. En vaan ollut aiemmin käyttänyt Audasious ohjelmaa, löysin siltä lopulta CD-soitto-vaihtoehdon. Olipa kummallisesti joku Add CD service. Sillä se lähti.

Luulin että Totem soittaa niinmuin ennekin toisessa Ubuntussa, mutta ei näköjään enää soita CD-levyjä.

Kiitos! Tää oli ihan hyödyllinen keskustelu.

T:Paavo