Kirjoittaja Aihe: HP 6715, Ubuntu ei asennu, näyttö sammuu asennuksen aikana! [RATKAISTU]  (Luettu 3765 kertaa)

opalaisen

• Vieras
Hei.

Tuli sitten hommattua tuollainen kone pari päivää sitten verkkokauppa.comista:
# AMD Mobile Sempron 3800+ 2.2GHz prosessori
# ATI Radeon X1250 näytönohjain, käyttää PC:n keskusmuistia

Koneessa on siis Vista home basic alunperin. Yritin alkaa asentaan ubuntua, noo asennus etenee siinä kovin verkkaisesti, jo tässä vaiheessa tuntui ettei kaikki ole ihan kunnossa. Totaalinen yllätys tulee sitten siinä vaiheessa kun työpöydän taustakuva tulee näkyville, asentelee siinä vielä jotakin cd :ltä, sitten näyttö sammuu, dvd asema ääntelehtee hetken ja sen jälkeen koko kone on mykkänä. Näyttö on mustana, tosin taustavalo siihen jää palamaan. Olen kokeillut, Ubuntu 8.04.1 LTS:ää ja OpenSuse 11 :ta, kummallakin tekee samaa. Mikäköhän tuossa mahtaisi olla?  Mitä olen huomannut niin tekee samaa valitsi asennuksessa KDE :n tai Gnomen.

Kiitos.
« Viimeksi muokattu: 22.08.08 - klo:01.04 kirjoittanut opalaisen »

jori52

• Käyttäjä
    • Profiili
Hei.

Koneessa on siis Vista home basic alunperin. Yritin alkaa asentaan ubuntua, noo asennus etenee siinä kovin verkkaisesti, jo tässä vaiheessa tuntui ettei kaikki ole ihan kunnossa. Totaalinen yllätys tulee sitten siinä vaiheessa kun työpöydän taustakuva tulee näkyville, asentelee siinä vielä jotakin cd :ltä, sitten näyttö sammuu, dvd asema ääntelehtee hetken ja sen jälkeen koko kone on mykkänä. Näyttö on mustana, tosin taustavalo siihen jää palamaan. Olen kokeillut, Ubuntu 8.04.1 LTS:ää ja OpenSuse 11 :ta, kummallakin tekee samaa. Mikäköhän tuossa mahtaisi olla?  Mitä olen huomannut niin tekee samaa valitsi asennuksessa KDE :n tai Gnomen.

Kiitos.

Oletko tarkistanut cd levyn eheyden asennuksen alussa.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

gdm

• Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Hei.

Oletko tarkistanut cd levyn eheyden asennuksen alussa.

Terveisin jori52

Hei, opalaisen, oletko tarkistanut haun avulla, mitä kaikkea tällä foorumilla löytyy kyseisen laitteen toiminnasta.
On pikkuisen ongelmallinen laitos, ikävä kyllä.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

opalaisen

• Vieras
Olen mä niitä lueskellut, mutta ei oikein tunnu olevan kenelläkään samanlaista vikaa. Yksi osui aika lähelle mutta siinäkin linuxi oli saatu jo asennettua. Mutta eise joo maailmanloppu jos en linuxia tuohon saa, olisihan se tietysti ollut ihan mukava olla sekin.

opalaisen

• Vieras
Hmmh, no nyt sain tuon ubuntun asennettua, mutta kun yritän käynnistää koneen ubuntulla niin se latauspalkki hankaa edes takasin pari kertaa, jonka jälkeen jää vasempaan laitaan ja jumahtaa siihe. Yritin sitten sillä vikasietotilalla, vai mikä olikaan se toinen vaihtoehto niin tulee tämänkaltainen ilmoitus: http://xs130.xs.to/xs130/08330/dscf3606947.jpg Eli siis mitä tässä nyt pitää tehdä?
« Viimeksi muokattu: 17.08.08 - klo:22.21 kirjoittanut opalaisen »

Ilokaasu

• Käyttäjä
    • Profiili
Jostain syystä osa oikeuksista tarpeellisiin tiedostoihin on kadonnut..ainakin näin voisi kuvasta päätellä.

Yksi vaihtoehto on korjata ne mutta itse en ainakaan osaa neuvoa mikä olisi fiksuin tapa. Varmaankin koittaisin asentaa uudelleen, esimerkiksi alternate asennuslevyllä, se ei ole sen hankalampi kuin normaali live-levykään.

siinä asennuslevyssäkin voi olla vikaa, kannattaa sekin tarkistaa.

opalaisen

• Vieras
Eipä onnistunut toi alternatika asennus, sain levyn osioitua, siinä vaiheessa kun alkaa asentaa jotakin niin näyttö taas sammuu ja kone ei tee mitää. Vastaa ainoastaan sammutusnappiin kun pitää pohjassa muutaman sekunnin. Pitää huomenna yrittää asentaa taas normaalisti.

AlbertRetro

• Käyttäjä
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Älkää nyt sitten hyvät ihmiset suuttuko kun utelen aina sitä samaa... ;)
Onko siis se BIOS päivitetty?
Löysin tuommosen sp39369.exe:n   F.0B 4 Mar 2008 ?
Lainaus
käyttää PC:n keskusmuistia
Sieltä Bioksen asetuksista sitä muistia sitten käyttöön myös sopivasti.
Jos kauppapuoti on lähellä, vie laite myyjälle ja uhkaa kaupan purkamisella jos bios ei tunnissa päivity ? ;)
Hoopeen hyviin liikemiestapoihin kun kuuluu olla vuoden verran ilmoittamatta laitteensa maksaneelle asiakkaalle asiasta, päivitystarpeesta siis.

gdm / xorg / ATI Radeon X1250 / Ubuntu / Linux / Debian kannattaa googlata vasta sen jälkeen... ;)
« Viimeksi muokattu: 19.08.08 - klo:04.03 kirjoittanut AlbertRetro »
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

opalaisen

• Vieras
Ok, imin uusimman biossin, uusin biossi koneessa tosin olikin, päivitin sen uudestaan samaan. Enkä kyllä nähnyt missään kohtaa mistä saisi näytönohjaimelle antaa itse muistia lisää, missäköhän se siellä on? Ei toi asennus kyllä vieläkään ihan putkeen mene. Sammuu näyttö aina levyjaon jälkeisessä asennuksessa. Pitää kai tota debiaani kokeilla, tosin en usko että on nyt siitä kiinni...
« Viimeksi muokattu: 19.08.08 - klo:23.43 kirjoittanut opalaisen »

jussike

• Käyttäjä
    • Profiili
Minäkin toistan itseäni. Jos haluaa käyttää Ubuntua, eikä rakasta säätämistä, niin tarkistakaa ihmeessä yhteensopivuus ennen ostamista. Ja muistakaa, että syy on jossakin aivan muualla kuin Linux-kehittäjissä jos jokin uusi/uudehko rauta ei ole yhteensopiva.

salai

• Käyttäjä
    • Profiili
Mikä tuossa asennuksessa oli muka ongelmana?

Minä testasin parin viikon aikana monta erilaista distroa (liki 20 kertaa yhteensä) tuohon samaan koneeseen ja kaikki asentuivat käyttämällä acpi=off ja noapic valintoja*) LINKKI: Ubuntu ja Vista HP6715s-kannettavaan?. Siis asennus ei ollut ainakaan minulla mikään ongelma, mutta millään konstilla en saanut konetta edes sammumaan saati sitten langatonta verkkoyhteyttä toimimaan muuta kuin satunnaisesti.

Viimeksi kokeilin biosin päivitystä, eikä silläkään näyttänyt olevan mitään vaikutusta.

*) EDIT:  Ja nuo samat valinnat pitää laittaa myös asennuksen jälkeisiin käynnistyksiin, muuten ei tietenkään toimi!
« Viimeksi muokattu: 20.08.08 - klo:12.34 kirjoittanut salai »

opalaisen

• Vieras
Ok Kiitän nyt sain asennettua ja näyttää käynnistyvänkin kun pistin tämän https://help.ubuntu.com/community/BootOptions ohjeen mukaisesti acpi=off ja noacp. Huomasin kyllä tuon viesti aikasemmin mutta ei vaan mennyt jakeluun.
« Viimeksi muokattu: 22.08.08 - klo:01.03 kirjoittanut opalaisen »

peran

• Vieras
Ok kiitän, nyt sain ubuntun asennettua kun pisti acpi=off ja noapic. Mutta nyt olellinen kysymys, mistä saan nuo valinnat päälle pysyvästi koneen käynnistyessä ubuntulla? En tajunnu tuosta linkistäki tuota kohtaa.

päätteellä
Koodia: [Valitse]
sudo gedit  /boot/grub/menu.lst
Lisää kyseiset tekstit kernel tekstillä alkavan rivin loppuun
« Viimeksi muokattu: 22.08.08 - klo:01.07 kirjoittanut peran »

Storck

• Vieras
Ok Kiitän nyt sain asennettua ja näyttää käynnistyvänkin kun pistin tämän https://help.ubuntu.com/community/BootOptions ohjeen mukaisesti acpi=off ja noacp. Huomasin kyllä tuon viesti aikasemmin mutta ei vaan mennyt jakeluun.

Hyvä että onnistui.

AMD ja ATI samassa koneessa = ei välttämättä paras nippu Linuxille