Tervehdys, ei sitä kannata parvekkeelta alas heittää, ei ainakaan ihan vielä. Itselläni on HP:n dv 6351eu ja ollut vähän samanlainen ongelma, elikkä vika on tuossa bios-päivityksessä (ainakin minun mielestäni). Tosin minun ratkaisu on yksinkertainen, mutta aika radikaali, eli varmuuskopioidaan Ubuntusta halutut tiedostot esim. livelevyn avulla ja tämän jälkeen asennetaan Ubuntu uudestaan. Epäilen kuitenkin että varmasti on jokin käytännöllisempikin (ilman uudelleenasennusta) tapa.
Itselläni tapahtui tuo sama muutama kuukausi sitten, eli kone lakkasi toimimasta ja kolme piippausta => takuuhuolto emolevy vaihettu ja bios päivitety. Ennen huoltoa minulla ei ollut mitään ongelmaa 7.10:n kanssa, tosin 6.06, ei suostunut toimimaan. Syy tähän oli bios bug 81[xxx......], tämä oli kuitenkin korjautunut 7.10:ssä, eikä häirinnyt linuxin käyttöä, ennen huoltoa... Huollon jälkeen koneessa ollut dualboot Linux ei suostunut käynnistymään, vaikka vista toimi siten kuin visva toimii. Ratkaisu tähän oli Ubuntun tietojen varmuuskopiointi livelevyn kautta tikuille ja tämän jälkeen uudelleen asennus. Tämän jälkeen ongelma on ilmentynyt vain siinä että Ubuntu ilmoittaa käynnistyessään tuosta samaisesta bugista (bios bug 81[xxx....] found) heti grubin jälkeen ja samainen virhe häiritsee reboot toimintoa, eli konetta ei voi sammuttaa ja käynnistää suoraan, vaan sen pitää olla sammuneena n. 30s-5min.