Noniin. Kokeilin asentaa 8.04, mutta ruutu oli vain sini punaista mössöä, kun valitsin asenna ubuntu. Myöskään 7.10 live cd, ei käynnistynyt kraafiseen tilaan. Tässä samalla muistui mieleeni, että kun viimeksi olen koneeseeni ubuntun asentanut niin se oli aivan samanlaista taistelua. Nyt toimii taas sama PclOs live cd, joka ei aikasemmin suostunut toimimaan.
Koneeni on ehkäpä maailman yhteensopimattomin linuxin kanssa. Kunpa se räjähtäisi, että saisi syyn ostaa uuden.
Nyt kun vaan saisin ton olemassaolevan järjestelmän toimimaan, niin voisin sen parin viikon päästä päivittää hardyyn ja käyttää sitä ikuisesti, koskematta enää ikinä mihinkään. On se ihminen kumma, kun väkisin on pakko nörtteillä ja kikkailla ja hajottaa täysin vakaa ja toimiva järjestelmä. Tämä oli varmaan kolmas tai neljäs (tai viides) kerta, kun olen koittanut saada tota VIA:n integroitua näyttistä pelaamaan. Pitää kai se lopulta uskoa, että minun koneessa ei vaan toimi vga- ja s-video liittimet, eikä 3d:hen ole mitään mahiksia.
Nyt meen nukkumaan ja toivon, että jollain ois aamulla jotain tosi hyviä ideoita.