Kirjoittaja Aihe: Pakettien päivitykset  (Luettu 2199 kertaa)

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Pakettien päivitykset
« : 31.03.08 - klo:21.58 »
Hyvät siskot ja veljet, nyt ei oikein suksi luista.  Eli, en saa päivitettyä paketteja uusimpiin (esim. tahtoisin seuraavat: Evolution-2.22.0-tar.bz2, Firefox-3.0b4-fi.tar.bz2, Openoffice 2.4), urputtaa, ettei löydy ko. paketteja.?? Myönnän, suurin ongelma on täällä näytön ja tuolin välissä...... ja se onkin ISO ongelma!!  Olen kokeillut asentaa päivityksiä ohjeiden mukaan, mutta ei vaan toimi. ???
Tuli mieleen sellainen asia, jotta löytyisikö sources-listaan osoitteita, joista ko. paketit voisi päivittää suoraan pakettivarastoon, koska tuntuu, että ubuntun virallisista lähteistä tulee päivitykset hitaasti.  Jos jollain Teistä on aikaa selvittää probleemaani, niin otamme työjuhtani Ubuntu 7.10 Gutsy ja minä kiitollisena vastaan.   PS. En puhu mitään rautalangasta, koska en jaksa selvittää ns. "perunan keittäjälle" mihin tietokoneessa rautalankaa tarvitaan. ;D

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5720
    • Profiili
Vs: Pakettien päivitykset
« Vastaus #1 : 31.03.08 - klo:22.08 »
Olen kokeillut asentaa päivityksiä ohjeiden mukaan, mutta ei vaan toimi?
Kerroppas nyt aluksi, että minkä ohjeen mukaan.

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Pakettien päivitykset
« Vastaus #2 : 31.03.08 - klo:22.09 »
Hyvät siskot ja veljet, nyt ei oikein suksi luista.  Eli, en saa päivitettyä paketteja uusimpiin (esim. tahtoisin seuraavat: Evolution-2.22.0-tar.bz2, Firefox-3.0b4-fi.tar.bz2, Openoffice 2.4), urputtaa, ettei löydy ko. paketteja.?? Myönnän, suurin ongelma on täällä näytön ja tuolin välissä...... ja se onkin ISO ongelma!!  Olen kokeillut asentaa päivityksiä ohjeiden mukaan, mutta ei vaan toimi. ???
Tuli mieleen sellainen asia, jotta löytyisikö sources-listaan osoitteita, joista ko. paketit voisi päivittää suoraan pakettivarastoon, koska tuntuu, että ubuntun virallisista lähteistä tulee päivitykset hitaasti.  Jos jollain Teistä on aikaa selvittää probleemaani, niin otamme työjuhtani Ubuntu 7.10 Gutsy ja minä kiitollisena vastaan.   PS. En puhu mitään rautalangasta, koska en jaksa selvittää ns. "perunan keittäjälle" mihin tietokoneessa rautalankaa tarvitaan. ;D

Uusimmat paketit ovat yleensä kehitysversioissa joita ei suositella aloittelevalle käyttäjälle koska yleensä myös ongelmia ilmenee joissa tarvitaan jo tietotaitoa avuksi.
Pakettienhallinnan ohi asennetut paketit eivät päivity normaalisti, on hoidettava päivitykset itse.

Jos haluat uusimmat paketit niin asenna Hardy, mutta valmistaudu myös mahdollisiin ongelmiin.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Pakettien päivitykset
« Vastaus #3 : 31.03.08 - klo:22.14 »
Evolution-2.22.0-tar.bz2,
Firefox-3.0b4-fi.tar.bz2,
Openoffice 2.4

http://packages.ubuntu.com/hardy/evolution
http://packages.ubuntu.com/hardy/firefox
http://packages.ubuntu.com/hardy/openoffice.org

Kuten sanottua, niin Hardyssa nuo taitavat olla. Mutta nyt jäitä hattuun. Odotat virallista julkaisua, etkä asenna Betaa. Niin kiire sinulla ei ole mihinkään. Nauti elämästä Hardya odotellessa.

Ystävällisin tervesiin Asmo Koskinen.

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Pakettien päivitykset
« Vastaus #4 : 01.04.08 - klo:08.34 »
...koska tuntuu, että ubuntun virallisista lähteistä tulee päivitykset hitaasti...
usko tai älä, joidenkin mielestä Ubuntun pakettilähteisiin lisätään uusia versioita, jopa kokonaisia ohjelmia, AIVAN liian nopeasti julkaisun jälkeen, ennen kuin ne on kunnolla tarkastettu ja vakautettu.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Pakettien päivitykset
« Vastaus #5 : 01.04.08 - klo:08.56 »
joidenkin mielestä Ubuntun pakettilähteisiin lisätään uusia versioita, jopa kokonaisia ohjelmia, AIVAN liian nopeasti julkaisun jälkeen, ennen kuin ne on kunnolla tarkastettu ja vakautettu.

Kunka monta virhettä löytyy tästä kuvasta?



Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Vs: Pakettien päivitykset
« Vastaus #6 : 01.04.08 - klo:11.22 »

[/quote]Kerroppas nyt aluksi, että minkä ohjeen mukaan.
Olen katsellut komentoja Ubuntu-tutuksi sivuilta, mutta ........... lopputuloshan on selvillä ;D
Nyt yön yli nukuttuani, kuten eräs politiikko sanoi, olen tullut toisiin ajatuksiin ja odottelen Hardyn ilmestymistä.  Joten kiitän Teitä kaikkia vastanneita ja takerrun kohta toiseen ongelmaan ::)