Kirjoittaja Aihe: Via Unichrome integrated --> ATI Radeon 9200 [RV280] = Ongelmia  (Luettu 5094 kertaa)

Smane

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Elikkä koneessani on integroitu vian näyttis, joka on aiemmin toiminut ihan ok (paitsi että 3D kiihdytykset ei toimineet)

Sain kaveriltani ATI Radeon 9200 näyttiksen, pistin paikalleen, ja asensin ajurit (fglrx).

MUTTA

Kone hidastelee tuhottomasti. Skrollaaminenkin pätkii. Olen kokeillut joitan sattumanvaraisia ohjeita, mitä löysin googlaamalla, mutta niillä sain koneen vain entistä enemmän sekaisin (nyt en saa konetta toimimaan ollenkaan ilman, että Radeonin näyttis on kiinni emossa; muussa tapauksessa buuttaa terminaaliin).

Olen linux aloittelija, ja olen pistänyt näyttisasetukset varmaan jotenkin myös sekaisin. xorg.conf tiedostoakin tuli jotenkin sohittua.

Jaksaisiko joku alkaa purkamaan kanssani ongelmaa, itse kun en osaa (enkä uskalla)?

Jos tarvitsette jotain logeja tms, kertokaa.

Kiitoksia etukäteen, jos joku jaksaa vaivautua.

-Joni

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Elikkä koneessani on integroitu vian näyttis, joka on aiemmin toiminut ihan ok (paitsi että 3D kiihdytykset ei toimineet)

Sain kaveriltani ATI Radeon 9200 näyttiksen, pistin paikalleen, ja asensin ajurit (fglrx).

MUTTA

Kone hidastelee tuhottomasti. Skrollaaminenkin pätkii. Olen kokeillut joitan sattumanvaraisia ohjeita, mitä löysin googlaamalla, mutta niillä sain koneen vain entistä enemmän sekaisin (nyt en saa konetta toimimaan ollenkaan ilman, että Radeonin näyttis on kiinni emossa; muussa tapauksessa buuttaa terminaaliin).

Olen linux aloittelija, ja olen pistänyt näyttisasetukset varmaan jotenkin myös sekaisin. xorg.conf tiedostoakin tuli jotenkin sohittua.

Jaksaisiko joku alkaa purkamaan kanssani ongelmaa, itse kun en osaa (enkä uskalla)?

Jos tarvitsette jotain logeja tms, kertokaa.

Kiitoksia etukäteen, jos joku jaksaa vaivautua.

-Joni