Kirjoittaja Aihe: Mielenkiintoisia havaintoja Vistan päivityksistä....  (Luettu 2765 kertaa)

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Olen havainnut Vistasta kaksi mielenkiintoista asiaa:

1.Automaatiset päivitykset eivät kerro mitä paketteja se lataa saatika mitä paketteja se asentaa koneelle. Käyttäjä ei voi tietää mitä paketteja se koneellensa lataa. Jos joku tietää miten niin kertokoon mullekin. Oma Vista lisensi on Home Premium-Fin.

2.Koneen asentaessa päivityspaketteja, ulospäin menevän internet liikenteenmäärä on todella huimaa, jopa niin kovaa että fyysinen palomuuri katkaisee internet liikenteen. Näin on käynyt kahden viimeisimmän päivitys-asennus session yhteydessä. Mistäköhän tämä johtuu?


« Viimeksi muokattu: 19.03.08 - klo:20.52 kirjoittanut dafl01 »

peran

  • Vieras
Vs: Mielenkiintoisia havaintoja Vistan päivityksistä....
« Vastaus #1 : 19.03.08 - klo:22.38 »
1 & 2 Tuskin täällä Ubuntu-foorumilla on kovinkaan tarkkaa tietoa Vistan prosesseista - korkeintaan voimme olla hivenen vahingoniloisia. Niihin siis suuret yritykset luottavat enemmän kuin vapaisiin ohjelmiin.  :P

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Mielenkiintoisia havaintoja Vistan päivityksistä....
« Vastaus #2 : 20.03.08 - klo:07.53 »
Yksin et ole havainnoinut.... niitä raportteja ja lokejaan se vaan noutaa...
Käyttäjäprofiilin turpoilemisesta aina kymmeneen Gigatavuun asti,saattoi havainnoida sen hirvittävän tiedonjanon joka sillä päivitysvakoojaimurilla oli.
Mokkulayhteyteni kanssa oli hämmentävää todeta nopeuden nousevan "kattoon" vain ja ainoastaan MS:n liikenteen kanssa.
Muita päivityksiä tai asennuksia lataillessa käyrät taas kiemurteli miten milloinkin. Kait niillä on siittäkin joku kytkydiili keskenään. Pakko oli uskoa.
Vanhasen ameriikanreissun jälkeen oli sitten sietokykyni rajat koeteltu reunojaan myöten, ja ratkaisin asian.
Nyt ei vaivaa päätäni enää, tää mokkulahomma toimii nyt kiitettävästi ilman vistoja ja vakoojiakin.
Homma muutui myös ympäristöystävälliseksikin, eipähän pyöri koneet tuntikaupalla eheytyksien ja muitten kiintolevynsorvaajien takia päivittäin enää.
Paras juttu on kuitenkin, ettei tarvi enää tuhota moisen jonninjoutavan kanssa aikaansa, ja kannettavan kanssa vartoilla josko ja milloin on valmista.
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

TimBuktu!!

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Mielenkiintoisia havaintoja Vistan päivityksistä....
« Vastaus #3 : 22.03.08 - klo:12.32 »
Oon aivan Raunioina tänä vistan levyn käytön kanssa.
Sellaset tarvittavat ohjelmat, kun M$ office, mathcad, tulikettu ja Avastin virusturvan kun olin asentanut, niin kiintolevyä oli käytetty alle 20 gigaa visva mukaan luettuna ja noin 50 päivitystä.
Entä nyt, KAKSI päivää uudelleen asennuksesta, ja noi ohjelmat asennettu plus päivitykset mitä on tullut puolentoista päivän aikana, niin kovo tilaa on mennyt yli kolme KYMMENTÄ gigaa.
Mulla menee kuuppa tän kanssa, ja tähän pitäis saada vielä 8.04 viereen, että olis kiva käyttää konetta, täytyy vaan odottaa rauhassa ja kattoa mihin suuntaan tää menee, jos tuntuu siltä ettei tän kanssa voi elää, niin vieritetään kivi pois sydämmeltä kuukauden päästä.
Kovona mulla toimii 160 gb plätty ajattelin toiveikkaana, että kyllä se mulle riittää, ja rammia 1gb. Vähän vähällä mennään.
Tietääkö kukaan mihin tota kovo tilaa tarvitaan niin pirusti?
Teresin Timo ???

E:
Jos vaikka jotakuta kiinnostaa, tai vaikka ei kiinnostais...  :-* niin:
näiden parin tunnin aikana kiintolevytilaa on käytetty Vaivaiset 9 gigaa, sinä aikana asensin vain messengerin, on se vallan valtava ohjelma!!
Timppa
« Viimeksi muokattu: 22.03.08 - klo:17.48 kirjoittanut TimBuktu!! »