Kirjoittaja Aihe: Banshee ... Amaroc ... Kaffeine - mitä ovat?  (Luettu 3260 kertaa)

fossiili

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 785
    • Profiili
Banshee ... Amaroc ... Kaffeine - mitä ovat?
« : 05.03.08 - klo:20.53 »
"Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa." Tiedän toki, että se on myös linux-ohjelma, joka kai soittaa musiikkia sekin kuten Amaroc, Kaffeine, Mplayer ja RealPlayer ...

Aikaisemmin en välittänyt äänistä mikrossa enkä videoista. Ääni kuuluu paremmin hifi-laitteestani ja video näkyy hyvin televisiosta ainakin paremmin kuin tietokoneen ruudulta. Olen tosin editoinut ikivanhoja kotielokuviani ja haastattelunauhoja tietokoneella, mutta että Netistä radiota - mitä järkeä siinä?

Sitten ykskaks huomasin, että asentamani Mandriva 2008 ei pihahda eikä puhahda vaikka näyttää kiltisti Ylen hankalan Pikku Kakkosen. Perusteellinen kokeilu osoitti, että Mandrivan liusäksi esimerkiksi Linux Mint oli hiljaa vaikka Ubuntu puhui ja lauleskeli. Kirjoitin asiasta tänne ja Ubuntun  foorumeille, joten se siitä. Varsinkin kun Mandriva 2008 Springin esiversio RC1 äänteli kauniisti. Ylen radiota 1 en tosin saanut kuulumaan kunnes neuvottiin käynnistämään mplayer komentoriviltä ja syöttämään sille nettiosoiote.

Nyt ala on alkanut kiinnostaa. Ihan kiva olisikin vaihteeksi kuunnella erikoista klassista ja miks' ei rokkia, joka täällä pohjoisessa taitaa olla "räkärokkia" tai sitten imelää Loordin mukarokkia.

Olisi kiva, jos kirjoittelisitte mielipiteitänne ja kokemuksia eri mediasoittimista, Kiitos jos viitsitte valistaa kalkkista :)

tmp

  • Vieras
Vs: Banshee ... Amaroc ... Kaffeine - mitä ovat?
« Vastaus #1 : 05.03.08 - klo:21.03 »
Olisi kiva, jos kirjoittelisitte mielipiteitänne ja kokemuksia eri mediasoittimista, Kiitos jos viitsitte valistaa kalkkista :)

Itse käytän Rhythmboxia, vaikka siinä onkin liuta puutteita ja ärsyttävyyksiä. Vioista voidaan esimerkiksi mainita podcastien hallinta. On myös todella ärsyttävää, kun joitain podcasteja ei löydy, niin Rhythmbox ilmoittaa jokaisesta virheestä erillisellä ikkunalla, jotka täytyy klikata yksi kerrallaan pois.

Miksi radiota Internetin kautta? Itse tilaan monia radio-ohjelmia ja muita ohjelmia podcastinä (yli 60 tilausta). Kuuntelen ohjelmat silloin kun ehdin, kuten esimerkiksi lenkkeillessä.
« Viimeksi muokattu: 05.03.08 - klo:21.04 kirjoittanut tmp »

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Banshee ... Amaroc ... Kaffeine - mitä ovat?
« Vastaus #2 : 05.03.08 - klo:21.52 »
Amarok toimii ainakin minulla Hardyssä aivan riittävän hyvin, videot katson xinellä (minun mielestä paras toisto-ohjelma linuksin puolella)

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

fossiili

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 785
    • Profiili
Vs: Banshee ... Amaroc ... Kaffeine - mitä ovat?
« Vastaus #3 : 06.03.08 - klo:08.03 »
Kiitos kun viitsitte valistaa
... käytän Rhythmboxia, ...  podcastien hallinta. .... tilaan monia radio-ohjelmia ja muita ohjelmia podcastinä (yli 60 tilausta). Kuuntelen ohjelmat silloin kun ehdin, kuten esimerkiksi lenkkeillessä.
Kuulostaa mielenkiintoiselta! Minulla on jo nyt vanha mp3-soitin, mikä roikkuisi kätevästi kaulassa vaikkapa kesällä porkkanoita kitkiessäni. On jäänyt käyttämättä kun en ole viitsinyt siirtää sille hifi-järjestelmästä kun tietokoneen pitää olla päällä reaaliajassa ja kaapelisotkua tulee lisää. Mutta suoraan verkosta -  sehän olisi kätevää!

Olen toki tiennyt, että Netistä tietkoneella saa melkein siemenperunatkin kotiin kaapelia pitkin. En vain ole ehtinyt/viitsinyt opetella kun nykyään aivot toimii hitaasti ja kankeasti. Linux Format lehdessä kuvatiin RSS-syötteiden luku (tässä Mandrivassa näkyy olevan Akregator, mutta en trajunnut miten sille syötetään nettiosoite ...). Wikin mukaan podcastit jotenkin sotkeutuu RSS-toimintaan ???

Kiva jos kerrotte esimerkein: ohjelma - nettiosoite (http?) - toimiiko taustalla vaikka ajastettuna ....