Kirjoittaja Aihe: kuinka tehottomalla ootta kattoneet leffoja?  (Luettu 1740 kertaa)

Kuhitsu

• Käyttäjä
    • Profiili
kuinka tehottomalla ootta kattoneet leffoja?
« : 12.02.08 - klo:12.05 »
jeh, oon laittamassa linuxi läppäriä, ja kun pääasiallinen käyttöni on leffat ja netti niin kiinnostaisi, että kellään tietoa missä tulee minimi vastaan ettei enää pysty leffaa kattomaan? leffalla meinaan sekä nettivideota/dvd:tä/ että kopioitua.
Lukihäiriö vaikeuttaa tekstin tuottoani,

"it spoke to the schizophrenic in me... well... two of them actually."

peran

• Vieras
Vs: kuinka tehottomalla ootta kattoneet leffoja?
« Vastaus #1 : 12.02.08 - klo:15.07 »
866 MHz:n PIII, Intelin näyttiksellä. Jotkin leffat pätkii - olisikohan väylä vai mikä. Myös DigiTV:tä olen katsonut sekä pätkien, että pätkimättä, myös tallennus onnistuu.

Joillakin katseluilla pätkii, ja toisilla ei.

Stanner

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: kuinka tehottomalla ootta kattoneet leffoja?
« Vastaus #2 : 12.02.08 - klo:16.56 »
jeh, oon laittamassa linuxi läppäriä, ja kun pääasiallinen käyttöni on leffat ja netti niin kiinnostaisi, että kellään tietoa missä tulee minimi vastaan ettei enää pysty leffaa kattomaan? leffalla meinaan sekä nettivideota/dvd:tä/ että kopioitua.

Riippuu hyvin paljon missä formaatissa videot ovat, joita aiot katsoa. Jotkut vaativat enemmän tehoja kuin toiset. Muistaakseni joku 500-600mhz prosessori jaksaa jo pyörittää suurimpaa osaa videoista, dvd mukaanlukien. Jos haluaa varmistaa niin hommaa vähintään 1ghz prosessorin. Näytönohjainkin voi vaikuttaa jonkin verran, varsinkin jos se on aivan surkea. Muistia kannattaisi olla vähintään 256mb.  HD tavaraa ei tuolla kyllä sitten vielä toisteta. Jos HD tavaraa tahtoo katsoa niin vaatii jo tehokkaamman pelin.