Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutLiity Ubuntu Suomen seuraan muualla: Discourse, Facebook, Mastodon, Matrix, Telegram, X
Mitenkähän saisin tuon Totemin muutettua Firefoxissa RealPlayeriin.
Kumpaakaan noista ei ole lisää/poista osiossa. Eikä kyllä realiakaan.
sudo apt-get install mozilla-plugin-vlc
sudo apt-get install mozilla-mplayer
sudo apt-get --purge remove totem-gstreamer-firefox-plugin
sudo apt-get --purge remove totem-xine-firefox-plugin
Ei mulla ole mitään kokemuksia noista kun tänään ensimmäistä kertaa aloin käyttämään linuxia. Ylläolevien ohjeiden mukaan toimin.Mä en vieläkään ole saanu ubuntua täysin kotimaiselle kielelle enkä firefoxia ollenkaan suomeksi.
sudo apt-get install flashplugin-nonfree
sudo apt-get install gnash
Youtube käyttää flash formaattia noihin videoihin (ja aika moni muu sivusto)vaatii joko adoben suljetun flashin tai vapaan gnash pluginin.Koodia: [Valitse]sudo apt-get install flashplugin-nonfreetaiKoodia: [Valitse]sudo apt-get install gnashEdit: vika voi myös johtua ettei näytönohjaimen ajureita ole asennettu.
Mulla on ati radeon 9200 jolle täältä en löytäny muuta kuin eioota.
Lainaus käyttäjältä: -JPa- - 06.02.08 - klo:15.41Mulla on ati radeon 9200 jolle täältä en löytäny muuta kuin eioota.Jotkut ovat käyttäneet onnistuneesti envyä asentaakseen atin ajurit (myös nvidian)http://albertomilone.com/nvidia_scripts1.html
Radeon 8500, Radeon 9200, vanhemmatLinux-tuki on jo virallisesti loppunut, joten suljettun ajurin uusia versioita ei voi käyttää. Sen sijaan vapaa 3D-ajuri on olemassa suurelle osalle korteista.
LainausRadeon 8500, Radeon 9200, vanhemmatLinux-tuki on jo virallisesti loppunut, joten suljettun ajurin uusia versioita ei voi käyttää. Sen sijaan vapaa 3D-ajuri on olemassa suurelle osalle korteista. http://linux.fi/index.php/N%C3%A4yt%C3%B6nohjaimet#Radeon_8500.2C_Radeon_9200.2C_vanhemmatSiis mun 9200 ei tule toimimaan ollenkaan?Asetukset sanoo mulla olevan ATI Radeon fglrx.
Radeon R100 to R200 - Cards in this range (Radeon 7000 to Radeon 9250) should use the open source ati driver which is the default on Ubuntu. This driver provides full 3d acceleration and is fully capable of running a composite manager.