Kirjoittaja Aihe: ibm t41 ja video out  (Luettu 2526 kertaa)

tonkman

• Vieras
ibm t41 ja video out
« : 02.02.08 - klo:13.45 »
Eli ibm t41 läppärin tv-out ja vga-out(vai mikä onkaan) pitäis saada toimimaan.
Kokeilin,
Koodia: [Valitse]
xrandr -s 800x600
xrandr --addmode S-video 800x600
xrandr --output S-video --mode 800x600

kuva kyllä ilmestyi näytölle mutta ei mitenkään edustavan näköisenä tuolla 800x600 resoluutiolla, isommaksi sitä en saanut laitettua.
Olen yrittänyt netistä etsiä mutten ole löytänyt tietoa tuosta tv-ulostulosta. Näyttis on ati mobile radeon 7500

Timo Virtanen

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: ibm t41 ja video out
« Vastaus #1 : 03.02.08 - klo:11.40 »
Löysin googlettamalla seuraavan vippaskonstin: https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-users/2006-August/091349.html
terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

tonkman

• Vieras
« Vastaus #2 : 03.02.08 - klo:18.47 »
Sain tuon ulkoisen näytön toimimaan käynnistämällä koneen uudelleen läppä kiinni ja näyttö kytkettynä, s-videota en ole vielä kokeillut

Timo Virtanen

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 03.02.08 - klo:21.44 »
Kerro sitten kokeilun tulokset! Täällä koneena IBM T30  ;D terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

timbba

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 04.02.08 - klo:07.39 »
Itse käytän A31p Thinkpadissa tpb:tä, joka löytyy muistaakseni suoraan Ubuntun varastoista. Jotain tosin jouduin säädellä sen init-scriptissä sekä myöskin oikeuksia nvram:lle saadakseni sen toimimaan täysin.

En tosin ole testannut vga-liitintä, että toimaako tuolla räpläily ;D. Mut siis ainakin räpläämällä fn+f7, saan tähän tpb osd:hen ilmoituksen aina mikä näyttö on päällä ja mikä ei. Eli vaihtoehtonahan tuossa on "lcd, crt, both" ja näyttäisi käytännössä toimivan, sillä crt asennossa läppärin näyttö on mustana. Voin toki testatakin käytännössä..

Tuota s-video porttia en ole kokeillutkaa (tai itse asiassa tässä on s-video in ja out molemmat). Mutta tapa jolla S-video out porttia yrittäisin olisi juurikin tuo mitä tonkman jo esitti eli xrandr:in avulla.

S-video in porttia en ole edes winkkarin puolella saanut toimimaan. Linuxin puolella käsittääkseni gatos projektin km ei tue sitä, joten varmaan jää pelkäksi koristeeksi.

tonkman

• Vieras
« Vastaus #5 : 05.02.08 - klo:19.24 »
Jooh, tpb toimii muuten paitsi fn+f7 (screenin vaihtaja) ei ilmoitta mitään. Ainoa tekniikka jonka olen saanut toimimaan tuon s-videon on tuo xrandr.