Kirjoittaja Aihe: ET Fedoralle  (Luettu 2565 kertaa)

Masi-

• Käyttäjä
    • Profiili
ET Fedoralle
« : 24.01.08 - klo:20.52 »
Olen uusi käyttäjä foorumilla, mutta olen kyllä Linuxeja jo käyttänyt pidemmän aikaa, ensin Ubuntua, sitten Debiania ja nyt Fedoraa. Ajattelin kysyä sellasta, että saako Fedoralle omaa versioonsa ET:stä, vai käykö Ubuntu versio? Yritin jo Windows versiota käynnistää Winellä päätteen kautta. Pelin sain asennettua ja avattuakin, mutta peli pätkii niin paljon, ettei kiinnosta edes yrittää pelata. Sama homma LFS:ssä. Mietin tässä, että tarvitsenko näytönohjaimen ajurit? Minulla on VIA:n P4VM890 Unichrome integroitu näyönohjain... Kiitän avusta jo etukäteen

-Masi-

Exitium

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: ET Fedoralle
« Vastaus #1 : 24.01.08 - klo:21.16 »
ET:stä ei tietääkseni ole olemassakaan mitään erityistä Ubuntu- versiota. Pelkkä Linux- versio, joka sopii (lähes) kaikkiin työpöytädistroihin.

Eli koetappa asentaa vain samainen tiedosto.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Masi-

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 24.01.08 - klo:21.21 »
Selvä, pitää koittaa...

Masi-

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 25.01.08 - klo:07.44 »
Huomasin tuossa, kun peliä latailin, että mulla ei oo 3d-kiihdytys päällä. Mahtaakohan tämä johtua näytönohjainajurien puutteesta? Tähän kun en ole saanut asennettua ajureita millään...

Exitium

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 25.01.08 - klo:20.57 »
Jos kyseessä nVidian ajurit, niin eiköhän se paras keino ole itse nVidian sivuilta ladata viimeisimmät ajurit ja asentaa ne?

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Toivottavasti onnistut asentamaan tuon itse, sillä homma ei etene klikkaa-klikkaa-asennettu tyylillä (lue ohjeet). Kysele lisää jos et osaa asentaa.

Jos kyseessä ATI:n tai jonkun muun ajurit, niin joku muu saa neuvoa...
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Masi-

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 25.01.08 - klo:23.50 »
Tuossa ekassa viestissähän se lukee mikä mulla on, eli VIA:n P4VM890 Unichrome, integroitu... Joku joka tämän näytönohjain -merkin kanssa on pelannut niin voisi auttaa?

EDIT. Sen verran ku äskön aukasin ET:tä ni tällasta ilmotti:

You are using software Mesa (no hardware acceleration)!   
 Driver DLL used: libGL.so.1
 If this is intentional, add
       "+set r_allowSoftwareGL 1"
 to the command line when starting the game.
...WARNING: could not set the given mode (4)
Initializing OpenGL display
...setting mode 3: 640 480
Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2
XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized
XFree86-VidModeExtension Activated at 640x480
Received signal 11, exiting...
« Viimeksi muokattu: 25.01.08 - klo:23.54 kirjoittanut Masi- »