Kirjoittaja Aihe: Glibc_2.4 asennus ei onnistu...  (Luettu 1407 kertaa)

AnttiLehtinen

• Käyttäjä
    • Profiili
Glibc_2.4 asennus ei onnistu...
« : 25.12.07 - klo:19.29 »
Elikkä valittaa seuraavaa:
Koodia: [Valitse]
antti@antti-laptop:~$ sudo btnx-config
btnx-config: /lib/tls/i686/cmov/libc.so.6: version `GLIBC_2.4' not found (required by btnx-config)
antti@antti-laptop:~$

Tuota GLIBC_2.4 kirjastoa ei löydy Synapticsilla. Etsin googlella ja sanoivat että
vaihda tuo dapper edgyyn etc/apt/sources.list -tiedostossa.
Tein sen etsi&korvaa toiminnolla mutta ei anna tallentaa vaikka olen sudona...
Voisitteko auttaa että saisin Logitech MX Revolutionin toimimaan oikein?
Kiitos jo etukäteen vastauksistanne ;)

Edit:Muokkasin vähän otsikkoa siinä toivossa että saisin apuja, kun otsikko vastaa paremmin kysymystä ;)
« Viimeksi muokattu: 26.12.07 - klo:08.19 kirjoittanut AnttiLehtinen »
Antti Lehtinen

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Glibc_2.4 asennus ei onnistu...
« Vastaus #1 : 26.12.07 - klo:15.04 »
Elikkä valittaa seuraavaa:
Koodia: [Valitse]
antti@antti-laptop:~$ sudo btnx-config
btnx-config: /lib/tls/i686/cmov/libc.so.6: version `GLIBC_2.4' not found (required by btnx-config)
antti@antti-laptop:~$

kysymystä kysyttäessä kannattaa lähteä siitä mitä oli tekemässä, eikä siitä mikä virheilmoitus ruudulle tupsahti... pienen googlettamisen jälkeen minulle kyllä selvisi mistä oli kyse, mutta olisi sen voinut kertoakin, aina sitä ei jaksa etsiä ja vastaus voi jäädä saamatta.

siis, kyse no siitä, että yrität asentaa ubuntun ulkopuolista binäärimuodossa olevaa ohjelmaa sellaisenaan omaan järjestelmääsi. koska järjestelmäsi ei vastaa käännösympäristöä ja ja softaa ei ole käännetty niin, että se toimisi sinun järjestelmässäsi, koet ongelmaksi järjestelmäsi setupin etkä tuota ulkoista binääriä.

Tuota GLIBC_2.4 kirjastoa ei löydy Synapticsilla.

kirjasto löytyy nimellä libc6, mutta...

Etsin googlella ja sanoivat että vaihda tuo dapper edgyyn etc/apt/sources.list -tiedostossa.

jos tämän tekee, on syytä päivittää koko järjestelmä edgyksi ennen jatkamista. pelkän c-kirjaston päivittäminen voi olla kohtalaisen huono idea. ihan tosi.

Tein sen etsi&korvaa toiminnolla mutta ei anna tallentaa vaikka olen sudona...

no sudolla editoinnin pitäisi kyllä onnistua.

Voisitteko auttaa että saisin Logitech MX Revolutionin toimimaan oikein?

kännä ko. softa itse tai päivitä ubuntusi kokonaan uudempaan ja kokeile uudestaan.
Janne