Kirjoittaja Aihe: DVD-RW:ltä tiedostojen poisto [ratkaistu]  (Luettu 3693 kertaa)

V1N3

• Käyttäjä
    • Profiili
DVD-RW:ltä tiedostojen poisto [ratkaistu]
« : 19.12.07 - klo:15.26 »
Olen yrittänyt useammalla ohjelmalla, muttei ole onnistunut...neuvoja? ???
« Viimeksi muokattu: 20.12.07 - klo:16.52 kirjoittanut V1N3 »

Jaune

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: DVD-RW:ltä tiedostojen poisto
« Vastaus #1 : 19.12.07 - klo:15.30 »
sikälimikäli olen oikein ymmärtänyt, ei ubuntussa pääse noita rw levyjä käpistelemään muuten kuin uudelleen kirjoittamalla.

Eli itse tekisin kopion kovalevylle, poistaisin tiedostot ja polttaisin uudestaan.

V1N3

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 19.12.07 - klo:15.51 »
sikälimikäli olen oikein ymmärtänyt, ei ubuntussa pääse noita rw levyjä käpistelemään muuten kuin uudelleen kirjoittamalla.

Eli itse tekisin kopion kovalevylle, poistaisin tiedostot ja polttaisin uudestaan.

ubuntu ei pysty poistamaan tiedostoja itse, koska se luulee levyn olevan read-only

juyli

• Vieras
« Vastaus #3 : 19.12.07 - klo:18.15 »
ubuntu ei pysty poistamaan tiedostoja itse, koska se luulee levyn olevan read-only

Kuten yllä kerrottiin, DVD/CD -levy poltetaan ja suljetaan. En ole varma olisiko udf-levyllä tuo jopa mahdollista, mutta...
Homman saa toimimaan, kopioimalla DVD/CD kovalevylle - poistamalla haluamasi tiedostot kovalevyhakemistoista - ja polttamalla hakemistot ja tiedostot uudelleen levylle.
Windowssissahan tuo tiedostojen poistaminen on mahdollista, mutta silloin ei käytetäkään aitoa ISO-9660 -standardia, eikä ko. levyille mahdu samaa määrää dataa kuin normaalipolttoisille levyille.

rooger

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 19.12.07 - klo:19.32 »
Teen dvd-rw:n 'tyhjennystä' harvase päivä gnomebakerilla tai k3billä, esim. k3billä 'työkalut - alusta dvd-rw'. Jos ei onnistu niin pistä tänne mitä se herjaa tilttausvaiheessa.

Edit: Vai yritätkö kenties incd-tyyliin käyttää rw:tä? Poistaa yksittäisiä tiedostoja?
« Viimeksi muokattu: 19.12.07 - klo:19.34 kirjoittanut dicklike »
Fedora/OpenSuse/Ubuntu

pttk

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 20.12.07 - klo:01.29 »
Samoin täällä!   GnomeBakeri,ssa   tools alasvetovalikossa heti ylimmäiset.

K3B,ssä sama valikko ja 'erase' CD-RW  tai format DVD+-RW ( tässä myös pikakuvake vasemmassa yläreunassa).
« Viimeksi muokattu: 20.12.07 - klo:01.35 kirjoittanut pttk »
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

V1N3

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 20.12.07 - klo:16.52 »
Gnomebakerilla olen yrittänyt.. dvd-format ei toimi, mutta cd-erase toimii joskus dvd:kin kanssa - joskus.
eiköhän tämä ole tällä selvä, kiitos kaikille.