Kirjoittaja Aihe: Ubuntun poistaminen.  (Luettu 2343 kertaa)

massimo

• Käyttäjä
    • Profiili
Ubuntun poistaminen.
« : 13.11.07 - klo:21.39 »
On tästä ollut varmana puhettakin mutta miten tästä ubuntusta pääsee eroon? Olen kokeillut winukan recovery modea, mutta ei salasanaa ole. Pystyykö miten poistamaan sen ubuntun kautta, kokeilen ubuntun cd:tä mutta ei niin ei.. nimimerkillä. eroon päästävä.

eGetin

• Käyttäjä
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Ubuntun poistaminen.
« Vastaus #1 : 13.11.07 - klo:21.51 »
Harmi että poistaa täytyy...

Eli poisto tapahtuu niin että poistat ubuntun osion, ja windowsin recovery modessa laitat fixmbr. Vaatii pääkäyttäjän salasana, jos sitä ei ole niin on hieman vaikeampaa. Muut neuvokoot eteenpäin.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

massimo

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 13.11.07 - klo:22.01 »
joo ei ole minulle tehty ubuntu  :P windowsin hitaaseen maailmaan takaisin.

peran

• Vieras
« Vastaus #3 : 13.11.07 - klo:22.45 »
Usein salasanaksi kelpaa pelkkä rivinvaihto, mutta jos se ei kelpaa, niin pahempi juttu.

raimo

• Käyttäjä
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
« Vastaus #4 : 14.11.07 - klo:00.45 »
Usein salasanaksi kelpaa pelkkä rivinvaihto, mutta jos se ei kelpaa, niin pahempi juttu.
Ei välttämättä ole pahempi juttu, tämä saattaa auttaa: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Ohjeet kannattaa lukea todella antaumuksella, ja sitten vielä kerran lukea uudelleen ja harkita tarkasti mitä tekee.

Ei en neuvo tarkemmin, koska en muista mittään muuta kuin sen että yhden koneen olen tuon avulla aikanaan pelastanut eläväksi. Ja siinä ei buutannut kumpikaan, ei Windows eikä Linux, nyt buuttii molemmat.
Ja mitään ei hukkunut... mutta LUE tosiaan ohjeet. ;)
« Viimeksi muokattu: 14.11.07 - klo:00.58 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski