Olen nyt muutaman päivän yrittäny etsiä neuvoja kuvien, musiikin ja videoiden streemaukseen Ubuntu 7.10:ltä xbox360:lle
Tämähän onnistuu windowssissa "melko" helposti, mutta aiheesta luettuani, olen huomannut, että linuxilla se ei niin vain onnistukkaan.
Softa nimeltä twonkymedia ilmeisesti toimii ainakin sen asennettuani löysin linux-koneen xbox:lla, tuo softa vain sattuu olemaan maksullinen (30 päivän ilmainen trial), jos tuota testaisilin enemmän ja toteaisin sen toimivaksi, en ehkä siltikään saa lunastettua tuohon lisenssiä, koska en omaa luottokorttia, joka yleensä on maksutapana.
Olen kokeillut ushare nimistä softaa, jonka asentamiseen xbox360:ä varten löysin ohjeenkin.
Asensin ohjeen mukaan, hienoa, xbox360 löysi tietokoneeni, mutta ei löytänytkään jaettuja tiedostoja, tämä ongelma ratkesi helposti, runttasin jaettavaan hakemistoon chmod -R 777
Linux aloittelijana itselläni ei ole hajuakaan, mitkä oikeudet tuossa yhteydessä tarvitsee, joten tuo tuntui hyvältä ratkaisulta
No, nyt jaettavat tiedostot näkyvät, lähinnä mp3 musiikkia.
mp3 musiikkikappaleet ovatkin yllätyksekseni xboxilla "saved playlist" nimisessä osassa, eikä niitä saakkaan käynnistettyä.
Tähän ongelmaan toivoisin joltain ehdotusta, johtuuko se usharen jostain asetuksesta mp3:n kohdalla, että muuttaa tiedostot playlistiksi ja sitten vasta jakaa ne lähiverkkoon.. vai mistä ihmeestä se voi johtua. En tajua
Jos on tarvetta nähdä tuo ushare, jonka asensin, niin voin kaivaa linkin kyseiseen ohjeeseen. (pyydä) Ymmärtääkseni ohjeen tekijä on jotenkin lähdekoodia muokannut sopivammaksi xbox360:een