Hei!
Olen asentamassa vistan rinnalle Ubuntua (7.04 Feisty Fawn) ja olen kovin innoissani (ja nöyränä) lähdössä oppimaan uutta linux-maailmasta. Olen etsinyt kaikki keskustelupalstat ja foorumit, mitä olen löytänyt sekä googlettanut, mutta ongelmaan ei löydy ratkaisua. Siksi avaan kokonaan uuden aiheen.
Koneeni kokoonpano on seuraava: abit ab9 pro (bios päivitetty), intel core duo 2 E6600 2,4 ghz, 2 gb keskusmuistia, seagate barracuda 320 gb kovalevy + muuta.
Ongelma on (sama kuin muutamilla muillakin), että kovalevyä ei löydy. AB 9 pron käyttämä jmicron on keskustelujen perusteella aiheuttanut ongelmia. Live-cd:tä käytettäessä buuttaus onnistuu, verkko löytyy, asennus alkaa tms., mutta homma pysähtyy siihen, ettei ubuntu löydä kovalevyäni (läppärissäni esim. löytyy heti). Minulla on vistassa osioitu C:\ (windows ja program files) ja D:\ (pelit, kuvat, musiikki tms.), sen lisäksi osioin (yrittäessäni kaikenlaista) tyhjän osion (40 gb) ubuntua varten näin aluksi. Mikään ei tunnu auttavan ja kernelikeskustelussa olen vähän hukassa (feistyssä jmicron ongelmaa ei pitäisi olla?)
Asiasta on keskusteltu laitealueella, johon myös vähän aikaa sitten osallistuin.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=10198.msg88132 Vastauksia sieltä ei irtoa.
Jeesatkaa, että ubuntu saisi (ainakin yhden) innokkaan käyttäjän lisää!